جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه سواد رسانه ای؛ مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن

حوزه/ یکی از اهداف دشمن، تولید بازی های مختلف امثال نهنگ آبی و... است که باعث دور شدن فرزندان از محیط امن و گرم خانواده می شود تا جایی که احساس پوچی کرده و دست به خود کشی می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، سیده فاطمه افتخاری کارشناس فرهنگی در کارگاه آموزشی سواد رسانه ای، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شیرود تنکابن، بیان کرد: برای جلوگیری از آسیب پذیری جوانان و نوجوانان در مقابل تبلیغات رسانه ها، باید با آموزش مهارت استفاده صحیح و بهینه از این فضا، آنان را واکسینه کرد.

وی افزود: در برخی از شبکه های اجتماعی، تصاویر مختلف از زندگی افراد به نمایش گذاشته می شود که ظاهرا روایت از یک زندگی زیبا است و چون جوانان ایده آل پذیرند با دیدن این صحنه ها و مقایسه زندگی خود با آن، دچار اختلالات روحی و تزلزل شخصیتی می شوند.

این کارشناس فرهنگی در ادامه اظهار کرد: شما طلاب به عنوان مبلغ دینی و فرهنگی باید اول خود با این فضاها و امکانات کاملا آشنا شوید و سپس این علم را به دیگران انتقال داده و آگاهی بخشی کنید و در حقیقت در این مسیر نقش یک رسانه را بازی می کنید؛ لذا اگر آسیب ها و خطرات را بیان می کنید حتما فرصت ها و مفید بودن فضای مجازی را هم گوشزد نمایید.

وی گفت: اولین گام در امر تبلیغ رسانه آگاهی بخشی به خانواده ها در جهت چگونگی بهره مندی صحیح از این فضا و مدیریت زمان است و این که یکی از راه های تحکیم بنیان خانواده  ارتباط کلامی و عاطفی اعضای آن با یکدیگر است. لذا اگر والدین و اعضای خانواده بیشتر وقتشان را در فضای مجازی بدون این که هدف سالمی را دنبال کنند، بگذرانند فرصتی برای ابراز علاقه و تکلم باقی نمی ماند، برای همین  این کانون مقدس به راحتی دچار فروپاشی خواهد شد.

افتخاری افزود: یکی از اهداف دشمن، تولید بازی های مختلف امثال نهنگ آبی و... است که باعث دور شدن فرزندان از محیط امن و گرم خانواده می شود تا جایی که احساس پوچی کرده و دست به خود کشی می زنند.

وی خاطر نشان کرد: شما مبلغان و طلاب که رسالت ابلاغ معارف بلند و عالی اسلام را در این عصر بر عهده گرفته و لباس خدمت به تن کرده اید باید بدانید این معارف را بسیار زیبا به قشر آسیب پذیر جامعه انتقال دهید تا ذائقه آنان شیرین و جایگزین سایر لذت ها و زیبایی ها شود، در غیر این صورت ترفندهایی که دشمن بکار گرفته به راحتی دین را از جوانان و نوجوانان ها خواهد گرفت.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha