جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت هدف است، گفت: وحدت هدف یعنی چه حوزه و دانشگاه، هدف اصلی حل مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه، پی ریز بنیان های ارزشی، تفکر اسلامی و دانش اسلامی برای خدمت بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره  به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که گفتمان و پارادایم اجتماعی شکل می گیرد، نیازمند عناصری است، اولین عنصر نقش مسئولین و دست اندرکاران است  که به صورت جدی در عرصه گفتمانی ایفای نقش کنند. عنصر دوم استفاده کنندگان هستند و باید از نتایج کار، ثمرات عملی را مشاهده کنند.   

رئیس انجمن علمی حدیث حوزه با بیان اینکه کوتاهی هایی در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته، عنوان کرد: اگر همه فعالیت هایی که در عرصه وحدت صورت گرفته، درست رصد و اطلاع رسانی می شد، قطعا، شاهد اثرات بهتر آن در جامعه و مراکز علمی بودیم، ولی متأسفانه کمتر از فضای وحدت حوزه و دانشگاه برای عرصه نخبگانی و حل مشکلات اجتماعی جامعه استفاده شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث افزود: عنصر دیگر شکل گیری گفتمان در جامعه، این است از وحدت حوزه و دانشگاه چه استفاده ای برای حل معزلات روز مره وکلان جامعه شده است؛ باید با وحدت نشان دهیم در چه عرصه هایی و برای حل چه مسائلی بهره بردیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی با بیان اینکه منظور از وحدت حوزه دانشگاه، وحدت هدف است، گفت: وحدت هدف یعنی چه حوزه و دانشگاه، هدف اصلی حل مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و پی ریز بنیان های ارزشی و تفکر اسلامی و دانش اسلامی برای خدمت بشر است.

رئیس انجمن علمی حدیث حوزه با بیان اینکه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تجلیگاه وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: این مؤسسه از دو رکن دانشگاه علوم قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث تشکیل شده و در پژوهشگاه روحانیون و در دانشگاه، اساتید در کنار هم با هم افزایی و هم فکری مشغول فعالیت می باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث افزود: در دانش های علوم انسانی، پژوهشکده کلام و روانشناسی توانسته فضای گفتگوی بین احادیث و متون دینی با دانش های روز برقرارکند که حاصل آن رشته روان شناسی مثبت گرا در دانشگاه قرآن حدیث است و این اولین در ایران طراحی، تدوین، راه اندازی و اجرا شد، امسال دانشجویان نیز از این دانشگاه و رشته فارغ التحصیل شده اند.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha