جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فیروزی - حوزه قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: پیامبر اسلام (ص) از تمام جنبه های اخلاقی و رفتاری، الگویی کامل و شایسته برای انسان امروز هستند، چرا که یکی از شاخص ترین ویژگی های ایشان اعتدال در همه موارد زندگی فردی و اجتماعی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) به اهمیت جایگاه عدالت محور بودن پیامبر در دین اسلام،  گفت: یکی از صفات بارز که در ایشان بیش از همه صفاتشان نمایان بود و در قرآن نیز به صراحت به آن اشاره شده است، اعتدال و میانه روی در رفتار اجتماعی و در برخورد با دیگران است؛ اعتدالی که همه انسان ها از آن صحبت می کنند بدون تردید از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است که آدمی به پیروی کردن از آن و الگو قرار دادن آن سفارش شده است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) با هر موضوع و با هر شخصی عادلانه رفتار می کرد و از افراط و تفریط که لازمه رفتار اعتدال گونه است، خودداری می نمود؛ بعد از هجرت پیامبر(ص) به مدینه و گرایش بیشتر افراد به دین اسلام، افراد میانه رو بودن پیامبر را مدنظر رفتار خویش قرار دادند و بر اساس آن رفتار می کردند.

وی ادامه داد: آموزهای اخلاقی پیامبر گرامی اسلام(ص)، جامع و کامل بوده و به زمان خاصی محدود نمی شوند، از میان این ویژگیها فروتنی و تواضع حضرت در برخورد با دیگران بسیار چشمگیر است.

حجت الاسلام فیروزی تصریح کرد: مکتب و شیوه زندگی امامان معصوم(علیهم السلام)، شیوه اسلام ناب است که به صورت عملی در زندگی درخشانشان دیده می‌شود.

وی افزود: بر هر شیعه، لازم است آشنایی با زندگی چهارده معصوم را سرلوحه برنامه زندگی‌اش قرار دهد،  چرا که پاک‌ترین و سالم‌ترین و پربارترین زندگی‌ها، زندگی چهارده معصوم است و اگر در تمام جهان و زوایای تاریخ پیشینیان و معاصران، به جستجو  بپردازیم، زندگی‌ای سالم‌تر و سازنده‌تر از زندگی جذاب و روح‌بخش چهارده معصوم نخواهیم یافت.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر شیوه زندگی در راستای سبک زندگی امامان نباشد، چنین زندگی پوچ و بیهوده است و نه خداوند آن‌را قبول دارد و نه باعث نجات و رستگاری خواهد بود.

حجت الاسلام فیروزی به مسئله سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ ما نگران تغییر سبک زندگی مردم هستیم و این نگرانی را در کلام مقام معظم رهبری احساس کردیم که به سبک زندگی اسلامی توصیه کردند که باید در این مسئله نیز به صورت جدی در جامعه عمل نماییم. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha