جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ماشاءالله معمارزاده -سمنان

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیرگذارند، بر لزوم هوشیاری والدین با تهدیدات فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام ماشاءالله معمارزاده، در نشست هم‌اندیشی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در دبیرستان صدیقه مهدی‌شهر، با بیان این که آسیب‌های فضای مجازی – ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل‌توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) تأثیرگذارند، در شکل‌دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذارند.

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه امروزه با توجه به نقشی که فضای مجازی تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته‌اند، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعهٔ افکار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به‌شرط آنکه در راه صحیح استفاده شود و افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

وی افزود: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجهٔ نخست اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام معمارزاده با بیان این که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن‌هاست.

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان افزود: هنگامی‌که بنیان فکری و شخصیت آن‌ها به‌صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود و چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خودآگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرائم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

بر پایه این گزارش، در پایان گفتمان دانش آموزان دبیرستان صدیقه مهدی‌شهر سؤالات و شبهات خودشان را بیان کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha