جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یا مهدی(عج)

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان گفت: به منظور تعميق فرهنگ انتظار در جامعه، مراسم احياي انتظار در مساجد شهرهاي مازندران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هماهنگی جشن های نیمه شعبان در بابل گفت: به منظور تعميق فرهنگ انتظار در جامعه، مراسم احياي انتظار در مساجد شهرهاي مازندران برگزار مي شود.

وی با اشاره به اهميت باشکوه تر برگزار شدن جشن نيمه شعبان، اظهار داشت: در دين مبين اسلام و آموزه هاي ديني و اسلامي مسئله مهدويت و ظهور آخرين منجي عالم بشريت حضرت صاحب الزمان (عج) از اساسي ترين و اصلي ترين موضوعات در دين مبين اسلام است و يک باور اعتقادي و ديني است که بايد در جوامع اسلامي در حوزه هاي مختلف مسأله مهدويت و ظهور تبيين گردد و ترويج و توسعه فرهنگ مهدوي مي تواند سعادت و تعالي را در جوامع اسلامي و انساني بهمراه داشته باشد.

حجت الاسلام روحانی نیا مسأله مهدويت و آموزه هاي فرهنگ انتظار را داراي دامنه وسيع و گسترده اي دانست و افزود: ما به عنوان منتظران مصلح جهاني بايد به سيره نوراني ايشان عمل کنيم و امروز جهان بيشتر از هميشه تشنه معارف مهدوي است و بايد براي ترويج و نشر فرهنگ مهدوي تلاش کنيم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به بحران هاي امروز جوامع اسلامي در منطقه و جهان اشاره کرد و تصريح کرد: با توجه به معضلات و مشکلات امروز منطقه و جهان اسلام و برنامه ريزي هاي دشمنان و مستکبرين عالم، تنها راه حل برون رفت از مشکلات و معضلات درک درست جوامع اسلامي از فرهنگ انتظار است و بايد با ترويج آموزه هاي مهدوي خود را در برابر اين بحران ها و چالش ها بيمه کنند.

وی در ادامه تبيين آموزه ها و انديشه هاي مهدوي را در اولويت فعاليت هاي فرهنگي دانست و تاکيد کرد : مهم ترين مولفه در فرهنگ انتظار اميد به آينده است و اين فرهنگ متعالي ترين راه براي رسيدن به تکامل و تعالي است.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه به برخي مفاهيم در فرهنگ انتظار اشاره کرد و بيان داشت: انتظار موجب به وجود آمدن حالت آمادگي  مي‌شود براي آنچه انتظار دارند و ضد آن يأس و نااميدي بوده لذا هر چه انتظار بيشتر باشد، آمادگي نيز بيشتر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن هاي نيمه شعبان و جشن ولادت حضرت ولي عصر(عج)، اظهار داشت: اعتقاد به انديشه هاي مهدوي بدون اعتقاد به ولايت فقيه معني و مفهومي ندارد و  اعتقاد به مهدویت بدون اعتقاد به ولایت فقیه در عصر غیبت،‌ ناقص است و بايد با درک درست از مفهوم ولايت در عصر غيبت خود را آماده کنيم و اين يک نوع تمرين براي آمادگي در عصر غيبت بشمار مي رود.

اين مسؤول فرهنگي مازندران به برنامه هاي ويژه نيمه شعبان اشاره کرد و ادامه داد: اعزام مبلغ، و برگزاري مراسم جشن ولادت امام عصر(عج) توسط هيأت های مذهبي سراسر استان و همچنين ايستگاه هاي صلواتي و ويژه برنامه هاي مراسم اعتکاف انتظار و احياي انتظار در شب نيمه شعبان برخي از مساجد شهر و روستاي استان برگزار مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha