سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در این ایام که مختص به عزاداری برای سردار و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین می باشد باید انسان به کمال برسد.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: خداوند و رسول اکرم(ص) تاکید و سفارش بسیار فراوانی بر مودت و حب اهل بیت علیهم السلام دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، افزود: در کتاب قرآن می خوانیم:« قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى» که این آیه از کتاب خداوند نشان دهنده جایگاه اهل بیت علیهم السلام در اسلام دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخلاف تمام تصورات موجود در دنیا، دین اسلام دین محبت و رحمت است و امام محمد باقر(ع) در این باره می فرمایند:«الدّینُ هو الحُبُّ و الحُبُّ هو الدّینُ» یعنی اینکه دین همان محبت است و محبت همان دین است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: لذا در این ایام که مختص به عزاداری برای سردار و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین می باشد باید انسان به کمال برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان چندین سال است که هجمه های فکری و عقیدتی خود علیه اسلام را تشدید کرده اند، گفت: امروز دشمنان از هیات های مذهبی به شدت ترس و واهمه دارند، لذا برای تضعیف این گردهمایی های مذهبی دست به هرگونه تبلیغ ضدینی و اسلامی می زنند.

وی اظهار داشت: از کارهایی که باید هیات های مذهبی به ویژه مداحان اهل بیت علیهم السلام مدنظر داشته باشند، مسئله مبارزه با خرافات وارد شده به دین مبین اسلام است، لذا باید هیات های مذهبی، انقلابی و ولایی باشند.

حجت الاسلام کرمی گفت: رهبر انقلاب اسلامی؛ امام خامنه ای توجه بسیار ویژه ای به هیات های مذهبی دارند و در این باره می فرمایند: «ما هیات سکولار نداریم و هیات باید انقلابی باشد چون پیامبر انقلابی بوده و حرکتش سیاسی است».

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرآن و روحانیون باید محور اصلی هیات های مذهبی باشند، تاکید کرد: در هیات های مذهبی باید شرکت کنندگان و عزاداران در مسیر قرآن باشند و طبق نص صریح کلام خداوند و اهل بیت علیهم السلام اقدام به نشر اسلام واقعی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha