جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهین شهر

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق و آداب طلبگي» با حضور اساتید، کادر و طلاب جديدالورود مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون (س) شاهين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن ربيعي عضو هیئت امناء مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين شهر در نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق و آداب طلبگي» طلاب این مدرسه، گفت: طلبگي فرصت و لطفي از جانب حضرت حق است و در اين فضاي نوراني در محضر اساتيدي هستيد كه راه آشنايي با معارف دين را باز كرده و باعث آشنايي شما با معارف ديني مي شوند.

وي گفت: طلاب در سال هاي طلبگي بايد يك سري مهارت هاي فردي به عنوان يك انسان مؤمن كسب كنند و مقيد به اين مهارت ها باشد.

حجت الاسلام ربيعي افزود: اولين مهارتي كه بايد ياد بگيريد، مهارت «مديريت زمان» است، اين كه چگونه برنامه ريزي داشته باشيد و كارهايي كه قرار است انجام دهيد را يادداشت كرده تا زمان به بطالت گذرانده نشود.

وي تأكيد كرد: در مسائلي مانند عبادت، تحصيل علم و موارد ديگر مواظب باشيد گرفتار افراط و تفريط نشويد نه خيلي به خودتون سخت بگيريد كه زده شويد و نه خيلي راحت و آسان بگيرد هر چيزي را به اندازه انجام دهيد.

حجت الاسلام ربيعي نكته ي بعدي را «انتخاب دوست و هم مباحثه اي» دانست و گفت: شخصي را بریا مباحثه انتخاب كنيد كه برنامه پذير باشد. در مورد مباحثه بايد دقت  شود و مباحثه ها بصورتي باشد كه همه آمادگي براي ارائه درس را داشته باشند و شخص گوينده كامل درس را توضيح دهد تا ابهامات برطرف شود، گروه ها دو يا سه نفر باشند و با آمادگي وارد كلاس درس شده  تا راحت تر درس را  فهميده و سؤالات خود را از صحبت هاي استاد دريافت كنند.

وي افزود: براي حضور در كلاس درس حتما پيش مطالعه داشته باشيد و وارد كلاس شويد. درس را گوش داده و نكته برداري كنيد.  بعد از  8 ساعت خارج شدن از كلاس، دروس تدريس شده را مرور كنيد تا تقريبا 70 درصد مطالب در ذهن مستقر شود يعني مطالب از حافظه كوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال پيدا كند و تثبيت شود.

وي افزود: دو عامل رفتار و اخلاق خوب مي تواند تاثير گذار در جذب افراد در دين باشد و همچنين ارتباط عميق هم مي تواند مؤثر باشد، حسن معاشرت داشته باشيد.

حجت الاسلام ربيعي خطاب به طلاب گفت: از افراد بدبين دوري كنيد، در راه دين ممكن است واكنش  منفي از افراد ديده شود و اين به دليل اطلاعات كمي است كه افراد دارند و در مقابل اينگونه افراد صبر پيشه كنيد و با مهرباني و خوش رفتاري آنها را با واقعيت آشنا كنيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha