چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
پیرسبزی

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقادات از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: اعتباری که برای بخش فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود به اندازه یک سر سوزن جوابگوی فرهنگ و هنر نیست و نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، محمدعلی پیر سبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، امروز در پاسخ به انتقادات از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی گفت: مسائلی را در رسانه‌ها و جراید می‌بینیم، می‌شنویم و می‌خوانیم که دغدغه‌های فرهنگی شاید در شعار باشد، ولی در عمل کمتر دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مدت ۲۴ ماهی که کرونا میهمان ناخوانده کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد شده این موضوع را هم فرصت و هم تهدید عنوان کردم.

وی با بیان اینکه این موضوع فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها است، گفت: باید آمادگی داشته باشیم که شرایط زیرساخت‌هایی را که نداریم فراهم کنیم و به روز در اختیار مخاطب قرار دهیم.

پیرسبزی خاطرنشان کرد: هر چند فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اینکه مخاطب، موسیقی دلخواه خود را از شبکه‌های مجازی بشنوند، نمایش‌ها را تماشا و کتاب‌های مورد علاقه را مطالعه کند سخت اما به همت همه هنرمندان و فرهنگ دوستان شدنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آنچه مسلم است ما باید این دغدغه را داشته باشیم و اهل قلم، رسانه، هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر هم به این مقوله نگاه کنند که آیا میدان قدرت و گویی که در دست داریم باهم تناسب دارند یا نه؟

وی یادآور شد: باید توجه داشت که آیا بودجه و اعتباری که به دستگاه‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود جوابگوی مطالبات خیل عظیم مخاطبین عوام و خاص را می‌دهد یا نه؟

پیرسبزی اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد که به تک تک آدم‌های استان از گذشته تاکنون افتخار می‌کنم، واقعیت ماجرا را این گونه بیان می‌کنم که اعتباری که برای بخش فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود به اندازه یک سر سوزن جوابگوی فرهنگ و هنر نیست و نخواهد بود.

این مسئول یادآور شد: دوستانی که گاهی مطالبی می‌نویسند حداقل اگر دغدغه دارند، رو در رو با بنده بنشینند؛ بدون اینکه اطلاعی داشته باشند یا سؤالی در این زمینه داشته باشند و حتی کوچک‌ترین اطلاعی از موضوعات داشته باشند، مطلبی نزنند که خدای ناکرده جوابگوی قلم خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ حرمت قلم را به اندازه‌ای می‌داند که آیه «ن والقلم و مایسطرون» را نازل کرد و به قلم قسم می‌خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جشنواره‌های فجر از برنامه‌های اولویت دار فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار کرد: چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان دهه فجر امسال برگزار خواهند شد.

وی در ادامه، با تشریح سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: جشن‌های فرهنگی و هنری فجر در قالب برنامه‌های ترکیبی در سایر شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های انقلاب در رشته‌های تجسمی، آموزش رایگان هنر، رونمایی از تازه‌ای کتاب و نشر در استان از برنامه‌های اجرایی دهه فجر امسال هستند.

پیرسبزی اجرای نمایش‌های خیابانی، جشن‌های مردمی به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، همایش نقش مساجد در انقلاب اسلامی، شب‌های شعر و خاطره انقلاب، تهیه کلیپ‌های انقلاب و نشر در فضای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن و تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی، کارگاه‌های آموزشی و ورکشاپ‌ها، دیدار سرکشی از خانواده‌های شهدای هنرمند، تجلیل از نویسندگان استان و سایر برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری از اهم فعالیت‌های پیش بینی شده دهه فجر امسال است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت‌های بزرگ هنرمندان استان در عرصه فیلم و نمایش در جشنواره‌های بین‌المللی فجر ۱۴۰۰ گفت: فیلم مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی راد و فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق امسال در جشنواره فیلم فجر اکران خواهند شد.

وی گفت: همچنین سه اثر نمایشی «خان طلا» به کارگردانی رضا وفا نیا، «مصریه» به کارگردانی اکبر آئین و نمایش «همه برادران من» به کارگردانی داوود پارسا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha