یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست بصیرتی با موضوع ریشه‌های انقلاب در مدرسه علمیه سالار شهیدان

حوزه/ نشست بصیرتی با موضوع «ریشه‌های انقلاب» با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، نشست بصیرتی با موضوع «ریشه‌های انقلاب اسلام» با سخنرانی، اسماعیل سعیدی، استاد دانشگاه تبریز و با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در حسینیه این مدرسه برگزار گردید.

اسماعیل سعیدی در این نشست ضمن تسلیت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت همزمان با نهضت امام خمینی (ره) شروع و استمرار پیدا کرد، یعنی از سال ١٣۴٢ به بعد؛ در ١۵ سال تبعید امام (ره) تلاش و مجاهدت ادامه داشته و این گونه نیست که بازگشت امام بدون مقدمه بود.

وی افزود: در حقیقت انقلاب مرهون تلاش‌هایی است که اشخاصی مانند شهید مطهری، باهنر، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید مفتح و… انجام دادند، اما متأسفانه تبیین این مسائل جایگاه خود را به مجالس تشریفاتی داده که موجب می‌شود اصل و اساس انقلاب از یاد برود.

استاد دانشگاه تبریز ادامه داد: در دنیا انقلاب‌های زیادی اتفاق افتاده، اما هیچیک نتوانستند سه دهه خود را به سلامت بگذرانند یا محکوم به شکست بوده‌اند یا بر اثر کودتا و عواملی دیگر تأثیر خود را از دست داده‌اند، اما انقلابی در ایران رخ داد که همهٔ معادلات را به هم ریخت و حساب‌های به اصطلاح علمی و جامعه‌شناسانه را نقش بر آب کرده است.

وی ادامه داد: کسی باور نمی‌کرد که انقلابی رخ بدهد که خاستگاه آن حوزه علمیه و مساجد باشد، در حالی که مردم هیچ نوع تمرین حزبی و انقلابی هم نداشته باشند. غربی‌ها هم این انقلاب را پدیدهٔ نوظهوری می‌دانند، همه اینها به خاطر ریشه این انقلاب عظیم است. وقتی می‌گوئیم ریشه یعنی ماهیت؛ این رخداد هدف و ماهیت الهی دارد.

سعیدی افزود: انقلاب معمار کبیری داشت به نام امام خمینی (ره) که مدیر بود و کاربلد، چرا که انقلاب اسلامی را به شیوه علوی اداره کرد و این امر موجب شد که اکنون در قرن ٢١ این نوع مدیریت در مجامع بین‌المللی سینه سپر کند و حتی الگوی برخی کشورها قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha