پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ سخنرانی مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در دوره دانش افزایی و تربیت مبلغان آذری زبان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گفت: اسلام ناب، گفتمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است؛ در واقع اسلام ناب جمع بین عاطفه و عقلانیت است؛ اسلامی است که میان فرد و جامعه و سیاست و دیانت را جمع می کند و آرمان‌گرایی و واقع گرایی را تایید می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، در دوره دانش افزایی و تربیت مبلغان آذری زبان منطقه قفقاز که در تبریز برگزار شد، گفت: امروز در دنیا برای اسلام ناب، رقبایی پیدا شده که باید در شناخت آنها دقت کرد؛ یکی از آن رقیب ها، اسلام بدون شریعت و فقه است و متاسفانه این افکار انحرافی رواج پیدا کرده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور افزود: از دیگر رقبا، اسلام بدون مذهب است. قرائت های انحرافی از دین در حال رواج است و اینها همه قرائت هایی موجودهستند که غالب آنها انحرافی و جز گمراهی به دنبال ندارد؛ دین مقدس اسلام مشوق آگاهی، تحقیق و تحصیل علم و دانش است و افراد باید از روی آگاهی و بصیرت دین و مذهب خود را انتخاب نمایند.

وی ادامه داد: اسلام ناب، گفتمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است؛ در واقع اسلام ناب جمع بین عاطفه و عقلانیت است؛ اسلامی است که میان فرد و جامعه و سیاست و دیانت را جمع می کند و آرمان‌گرایی و واقع گرایی را تایید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری افزود: آرمان های ما آرمان های قرآن است و اسلام جمع میان عدالت و پیشرفت و سنت و تجدد است؛ اینها همه مرز هایی دارد که باید رعایت شود؛ اسلام مخالف آزادی نیست؛ جمع آزادی و منطق و انتخاب حد وسط مقاومت و صلح طلبی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: الحمدلله ظرفیت های خوبی در نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه وجود دارد و باید از آنها بهره برداری کرد و با تشکیل اتاق های فکر امکان بازخوردگیری و فعال سازی آنها را فراهم آورد.

وی در پایان با تاکید بر آسیب شناسی و بومی سازی تبلیغ، گفت: کار تبلیغ مقدمه، استمرار و زیر ساخت می خواهد و قبل هر کاری باید ایده ها و پیشنهادها جمع آوری شده و در اتاق فکر بررسی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha