دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام رضا میرزایی

حوزه/مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های انتخاب مدیران این است که باید در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور حرکت کنند، گفت: هر مدیری که دید تمدنی نداشته باشد و حرکتش در جهت زمینه‌سازی ظهور نباشد، حق ندارد مدیر جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی، امروز در جلسه آموزشی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات ارومیه که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه مهدویت از جمله مشترکات شیعه و سنی است، اظهار داشت: همه ما مدیون امام زمان(عج) هستیم و در روایات به اهمیت لزوم وجود امام در هر عصری اشاره و تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه بلاها در سایه وجود حضرت ولیعصر(عج) از جامعه دفع می‌شود، مطرح کرد: در روایتی از امام صادق(ع) مطرح است که "اگر امام زمان (عج) را درک می‌کردم تا آخر عمر خدمتگذارشان می‌شدم" و لذا با توجه به این روایت خدمت به امام زمان(عج) وظیفه همه انسان‌ها و مایه خیر و برکت خواهد بود.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی افزود: کسی که در مسیر خدمت به امام زمان باشد، مشمول دعای حضرت خواهد بود و اگر بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان حضرت بنشانیم، وظیفه خود را به درستی انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام راحل دیدگاه‌ها نسبت به امام زمان (عج) را ارتقاء دادند، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب مهدویت نهایتا در دیدگاه حجتیه محدود شده بود و در مسائل حکومتی ورود نداشتند و امروز نیز عده‌ای تنها این امر را در مسئله نیمه شعبان خلاصه می‌کنند و در آن روز هم صرفا با برگزاری مراسم استغاثه کار را تمام شده می‌دانند در حالی که معنای انتظار حرکت و زمینه سازی برای ظهور در هم ابعاد است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم، با اشاره به این موضوع، جمهوری اسلامی را زمینه ساز ظهور بیان می‌کنند بنابراین لازم است تا این مسئله به درستی تبیین شود تا نسل جدید برای حرکت به سمت ظهور تربیت شوند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های انتخاب مدیران این است که باید در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور حرکت کنند، تصریح کرد: هر مدیری که دید تمدنی نداشته باشد و حرکتش در جهت زمینه‌سازی ظهور نباشد، حق ندارد مدیر جامعه اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های مربی مهدویت در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: در ایام ولادت امام زمان (عج) در هفت مسجد نقاط مختلف شهر ارومیه به مدت یک هفته مراسمات جشن از سوی بنیاد مهدویت برگزار خواهد شد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha