یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
اوقاف

حوزه/ سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت‌های خود در نظر دارد از طریق راهکارهای علمی و کاربردی به تحقیق و پژوهش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت‌های خود در نظر دارد از طریق راهکارهای علمی و کاربردی به تحقیق و پژوهش بپردازد. با توجه به ضرورت انجام طرح و استخراج نتایج پژوهشی در کمترین زمان ممکن، از تمامی محققان و پژوهشگران دعوت شده است تا در این زمینه با سازمان اوقاف همکاری داشته باشند.

عناوین طرح‌های تحقیقاتی «تدوین پیش‌نویس سیاست‌های تفصیلی وقف جهت ارائه به مقام معظم رهبری و درخواست ابلاغ آن»، «تدوین نظام کاهش تصدی‌گری برون‌سپاری فعالیت‌ها و افزایش مشارکت امین و امنا در مدیریت موقوفات کشور به همراه ارائه مدل مطلوب و عملیاتی»، «تبیین فقهی و حقوقی محدوده نظارت حاکمیت بر موقوفات دارای متولی و تبیین وظایف و اختیارات قانونی و نظام رسیدگی به تخلفات و جرائم متولیان، امنا و متصدیان وقف»، «تبیین جایگاه و صلاحیت فقهی و قانونی هیئت و شعب تحقیق و تدوین راهکارهایی بمنظور تقویت و ارتقای آن»، «تدوین روش‌ها، موضوعات و جهت‌های متنوع برای وقف‌های نوین بر اساس اقتضائات روز و شیوه‌های تسهیل‌گری و جذب واقفان و خیران»، «ساماندهی نیات واقفان(موقوفات موجود) در راستای تحقق اهداف نقشه مهندسی فرهنگی کشور، نقشه جامع علمی کشور و نظام جامع سلامت»، «تبیین ماهیت «وقف بهره ور» و «وقف کارآمد» و تدوین شاخص‌های آن متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی موقوفات»، «طراحی و تدوین پیوست‌های اقتصادی و فرهنگی برای بهره‌وری گونه‌های مختلف موقوفات انتفاعی، مطالعه موردی ۱۰ موقوفه انتفاعی کشور»، «طراحی سازوکار، تسهیل گری و هموارسازی سرمایه‌گذاری در موقوفات جهت افزایش بهره‌وری موقوفات و ایفای نقش در GDP تولید ناخالص ملی»، «تدوین سند راهبردی مدیریت مراکز درمانی موقوفه و خیریه»، «طراحی نظام برنامه و بودجه موقوفات در استان‌های تهران، البرز و مرکزی(۳۰ موقوفه) با رویکرد مولدسازی دارایی‌ها»، «تدوین استراتژی‌های برنامه توسعه اکوسیستم و فناوری دانش بنیان در موقوفات کشور» است و موضوعات مرتبط با عناوین فوق نیز پذیرفته می‌شود.

مجری باید دارای مدرک دکتری و عضو هیئت علمی دانشگاه باشد. هر پژوهشگر می‌تواند فقط یک طرح پژوهشی پذیرفته شده داشته باشد. متن طرح پژوهشی نیز باید با استفاده از نرم‌افزار word ۲۰۰۳ یا word ۲۰۰۷ تهیه شود.

ارائه مستندات مربوط به سوابق پژوهی و مدرک تحصیلی، پس از پذیرش پرسشنامه طرح الزامی است. از آنجا که بررسی طرح‌های مربوط به مجریانی که دارای پیشینه قبلی در اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط و یا دارای مقالات چاپ شده در این زمینه (در مجلات معتبر داخلی و خارجی) هستند، در اولویت است، لذا ارسال یک نسخه از رزومه(CV) به همراه پرسشنامه طرح پژوهشی به این اداره الزامی است.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود با مراجعه به سایت سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به تهیه و تکمیل فرم پرسشنامه طرح پژوهشی، حداکثر تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اقدام و به یکی از دو طریق پست سفارشی و الکترونیک ارسال کنند.

نشانی پستی، تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، گروه آموزش و پژوهش با شماره تماس ۶۴۸۷۱۱۳۵ و نشانی الکترونیک pajoohesh@oghaf.ir Shamohammadi_m@yahoo.com است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha