شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت‌الله مصطفی علما

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: روز قدس روز مخالفت با ظلم و حمایت از مظلوم است، راهی که همه انبیاء الهی پیموده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در خطبه این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه، روز قدس را متعلق به همه مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: همان طور که امام علی(ع) فرمودند: باید بر سر ظالم فریاد زد، امروز لازم است تا مسلمانان همه بر سر رژیم غاصب صهیونیستی فریاد بزنند.

وی با تقدیر از حضور همه اقشار و مردم کرمانشاه در راهپیمایی جهانی روز جهانی قدس، گفت: امام راحل(ره) از سال ۴۲، زمانی که رژیم اسرائیل چند سال از تشکیل آن نگذاشته بود خطرش را به همه گوش زد کرد، اما کسی توجه نکرد و الان می‌بینیم چه بر سر کشورهای مسلمان با وجود آن همه سرمایه و ثروت، می‌آورد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به سازش برخی کشورهای مسلمان با اسرائیل در سال گذشته، خاطر نشان کرد: مصر ۴۳ سال است با اسرائیل سازش کرده، چه از دستش برآمده که این کشورها بیاید، هرچند از قبل این‌ها مخفیانه باهم در ارتباط بودند، اما واقعیت این است آنها ظلم می‌کنند و آخر باید بساطشان را جمع کنند.

آیت‌الله علما در بخشی دیگر به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان و دانشگاه‌ها لازم است که محل تزریق امید به جامعه باشند، زیرا دشمنان در حال توطئه برای کاشت بذر ناامیدی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز بدتر از ناامیدی نیست، افزود: کشور تا دیروز برای امنیت مرزهای خود سیم خاردار نداشت، اما امروز با روحیه امیدوارانه، موشک‌هایی تولید می‌کنند که مستکبران جهان را به لرزه انداخته است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین از دانشگاهیان و دانشجویان خواست تا روحیه مطالبه‌گری را با بیان مناسب از مسئولان داشته باشند و ادامه داد : انقلاب به دانشگاه به عنوان مرکز تولید نگاه می‌کند، زیرا تولیدی که پشتوانه علمی داشته باشد، کار دانشگاه است.

آیت الله علما در ادامه با اشاره نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی، از شوراهای شهر و روستای استان خواست به لایه‌های پایین جامعه و به محله‌های حاشیه نشین شهر توجه کنند و گفت: شعار امام (ره) رسیدگی به مستضعفان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رشید فرهادی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    حضور کم رنگ روحانیت و طلاب حوزه علمیه کرمانشاه در راهپیمایی روز قدس جای تعجب حتی برای یکی از جوانان شد و از من پرسید چرا روحانیت به آن صورت در مراسم حضور ندارند.
    • شاه حسینی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      دقیقا همین خبر درسته من خودم طلبه سال اولم با خانواده رفته بودیم راهپیمایی باور نمی کردم در صورتی که باید مسئولین حوزه علمیه روز قبل فراخوان میدادند که همه طلاب فردا 2 ساعت قبل از شروع راهپیمایی همه بیان حوزه بعد با هم بریم. خبری نبود
    • ملکی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      ببخشید جهت اطلاع: روحانیونی که در روز قدس حضور داشتند همه از ادارات و نیروهای نظامی بودند و چیزی حدود 10 از حوزه علمیه آمده بود.
  • جمال صحرایی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    معاونت سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کرمانشاه مگر وظیفه ای غیر از رتق و فتق چنین برنامه هایی مثل روز قدس دارد؟
    • ج.محتاری IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      متاسفانه بعلت بی تدبیر مسئولین حوزوی از چنین روزهایی که بهترین فعالیت تبلیغی را می شود بدون صرف هزینه انجام داد و نسل جوان دانش آموزان را به حوزه علمیه جذب کرد بهره ای برده نمی شود
    • فردین کرمی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      آیا کسی این ترک فعل را بررسی خواهد نمود؟
  • مرتضی خوش بیان IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    طاعات قبول عیدتان مبارک وقتی اظهارات مخاطبین دغدغه مند را می خواندم خیلی ناراحت شدم اشکال و ضعفی که در نحوه مدیریت و برنامه ریزی مناسبتها و رفتار اجتماعی در حوزه ها وجود داره را به عدم استقبال مردم و کم رنگ شدن احترامات در اجتماع می دانیم در صورتی که برخی از مسئولین روحانی حال شرکت در مراسمات و راهپیمایی ها را در کنار مردم نداریم که بتوانیم سمپاشی دشمنان را علیه نهاد مقدس روحانیت خنثی و جلوه های ناب و ارزشمند نهاد مقدس روحانیت را به مردم و خصوصا نسل جوان عرضه نمائیم.
  • م. میرزایی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    دوستان دلسوز وانقلابی مگر کسی هست در قبال این ترک فعل تذکر با توبیخی برای مسببین این کوتاهی بده؟