جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: باید برای تشکیل میز مطالبات در نماز جمعه تبریز توسط اصناف اقدامات لازم انجام شود و هر هفته یک نماینده از هر صنف با مردم در نماز جمعه صحبت و مطالبات و مشکلات صنف خود را با مردم و مسئولان در میان بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی امام جمعه موقت تبریز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی دهه کرامت هستیم، اظهار داشت: چهار امام در وصف حضرت معصومه(س) روایاتی را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم چندین بار از لباس در تعابیر مختلف نام برده شده است، گفت: یکی از معانی لباس، همان پوشش و وسیله زیبایی است و معنی دیگر آن، شب است که از آن به عنوان لباس یاد شده است به این معنی که شب را وسیله آرامش و سکوت می‌داند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: در معنی دیگر زوجین را برای همدیگر، همانند لباس تعبیر کرده‌اند که یعنی زن برای شوهر و شوهر برای همسر، وسیله آرامش و تکمیل است و آخرین تعبیر نیز تقواست که انسان آراسته به تقوا باید این لباس را بر تن کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی یادآور شد: باید برای تشکیل میز مطالبات در نماز جمعه تبریز توسط اصناف اقدامات لازم انجام شود و هر هفته یک نماینده از هر صنف با مردم در نماز جمعه صحبت و مطالبات و مشکلات صنف خود را با مردم و مسئولان در میان بگذارد.

وی با اشاره ادامه تنش بین روسیه و اوکراین خاطر نشان کرد: ما خواستار جنگ نیستیم، اما منبع این جنگ خود آمریکاست که حیات خلوت خود ناتو را بغل گوش روسیه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حفظ هویت، استقلال و عمل به شعار نه غربی و نه شرقی پیش می‌رود و هیچگاه به هیچ دولت و قدرتی وابسته نبوده و نیست، افزود: ایران اسلامی براساس اقتضای خود تصمیم می‌گیرد و وابسته به هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین وجود دارد که از جمله آن این است که آمریکا می‌خواهد تا روسیه مغلوب شود، مطرح کرد: دیدگاه دیگر این است که آمریکا نه غالب باشد و نه مغلوب و سومین دیدگاه نیز حاکی از آن است که روس‌ها غالب شوند، زیرا اگر غالب نشوند، شیطنت‌های ناتو نه تنها برای روس‌ها بلکه به جاهای دیگر هم تسری خواهد یافت.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو و نمونه مقاومت و تلاش به جامعه روسیه معرفی می‌شود، اظهار داشت: جامعه روس، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار مردم ایران را تجلیل می‌کنند.

وی با تبریک میلاد امام رضا(ع)، خاطر نشان کرد: انسان نمی‌تواند حقیقت کامل شخصیت ائمه را بشناسد چرا که ظرف وجود انسان محدود است، اما به اندازه ظرف وجود خود می‌توان بهره‌مند شد و لذا مطالعه سیره و تاریخ ائمه یک بسته کامل می‌باشد.

وی یادآور شد: افرادی که مدام به دنبال عیب و ایراد هستند و از فضای مجازی و هر بستر دیگری برای بردن آبروی دیگران و یا ضرر رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، جزو شرالناس هستند و طبق فرموده امام رضا(ع)، فرد عاقل به کسی شر نمی‌رساند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام رضا(ع) فرموده‌اند که "ای افرادی که دست‌تان به خیر است، بدانید که انسان‌های عاقل از طلب حوائج دیگران ناراحت نمی‌شوند بلکه به آنها کمک می‌کنند".

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: امیدواریم به زودی شاهد آثار پرخیر و برکت این سفر برای توسعه استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha