شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی گفت: حجاب موجب تعالی بخشی و ارزش آفرینی است، با حجاب انسان بهتر و زودتر در مسیر تعالی و رشد قرار می‌گیرد و زودتر به مقصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اولین گردهمایی بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر با رویکرد تبیینی مطالبه گری حجاب و عفاف توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم حضور داشته و سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی با طرح این سوال که آیا حجاب محدودیت است؟ گفت: درست است که بیشتر افراد جامعه بر این معتقدند که حجاب محدودیتی ندارد، اما حجاب محدودیتی است که باعث ایجاد مصونیت و موجب تعالی بخشی است.

وی در ادامه افزود: حجاب محدودیتی ارزش آفرین است و زنان جامعه اسلامی باید الگوی خود را در پوشش و رفتار سیره و منش حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) قرار دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در ادامه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد برای احیاء این فریضه الهی، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حمایت استاندار در راستای تحقق حجاب و عفاف در سطح استان با آسیب شناسی معضلات و مشکلات استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طرح جامع عفاف و حجاب را آماده کرده که آغاز این طرح از ادارات دولتی و بیمارستانها خواهد بود.

وی یاد آور شد: این طرح با حفظ آرامش و کرامت کارمندان در سطح کشور و استان قم صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در جهت رفع موانع و دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر از حق هر آمر به معروف و ناهی از منکر که در حقش ظلم شده باشد با ارائه سند و مدرک مکتوب دفاع خواهد شد.

وی به چند نمونه از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اشاره و مطرح‌ کرد: در ماه مبارک رمضان حکم پلمپ ۸۲ واحد صنفی متخلف صادر شد، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکانهای عمومی مانند بوستان علوی در دستور کار ویژه قرار گرفته شده است و امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش نیز اقدام دیگر این ستاد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همدلی و برادری مردم با یکدیگر و ادارات مربوطه است که امید است با همکاری ستاد، این امر مهم در جامعه تحقق یابد و باید از تمام بانوان جامعه خواستار اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشم.

در پایان این گردهمایی بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط یکی از اعضای ستاد قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha