سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندارن

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امام هادی(علیه السلام) در شرایط سخت حصر و مشکلات، شبکه وکلا را برای تبیین و تشریح معارف اصیل اسلام ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، امروز در جمع مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان در مجتمع آموزشی تبیین محمودآباد با تبریک ایام ولادت امام هادی(علیه السلام) به سیره و روش روشنگری این امام همام اشاره و اظهار کرد: دو عنصر مهم در انجام فعالیت های فرهنگی تلاش مجاهدانه و تبیین است، شبکه عملیاتی و تبیینی در زمان امام هادی(علیه السلام) توسط خود حضرت با تربیت شاگردان و یاران تشکیل شد .

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی با حرکت مجاهدانه و مبارزان این عرصه، به رشد و بالندگی خواهد رسید، امام هادی(علیه السلام) در شرایط سخت حصر و مشکلات و محدودیت های سخت، شبکه وکلا را برای تبیین و تشریح معارف اصیل اسلام ایجاد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد: زیارت غدیریه به ویژه زیارت جامعه کبیره، تبیین سیره امامت و امام شناسی است که توسط امام هادی(علیه السلام) و در آن شرایط سخت مطرح و تا امروز منشا برکات علمی و معنوی بوده است، سرخط فعالیت های فرهنگی امروز با دوران و سبک و روش فعالیت های دوران آن حضرت قابل تطبیق است، جریان امام شناسی، مبارزه فکری، نحوه تبیین و روشنگری در شرایط سخت را می‌توان به آن دوران پیوند داد.

وی خاطر نشان کرد: امروز سبک زندگی غربی به دنبال حذف دارایی های علمی و معنوی است، دارایی های معنوی، عامل رشد جامعه است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد، گفتمان برتر تشیع به دور از غلو و آراسته به عقلانیت توسط شبکه وکلا و در زمان امام هادی(علیه السلام) تبیین شده است

وی بیان کرد: امروز موقف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین است. توجه به گزاره های امیدآفرین در جامعه و ترسیم فعالیت ها در راستای همین موضوع، موجب ایجاد نشاط اجتماعی است که به پیشرفت و سربلندی کشور منتهی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای نوین از خطابه خارج شده و در مقام تخاطب درحال مبارزه جدی و رو در رو است و در مقابل این تهاجم، توجه به دارایی های امیدآفرین سلاح تبیین در این مبارزه است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha