سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ف

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه طلاب ضمن خوب درس خواندن باید با تقوا باشند، گفت: طلاب باید با جدیت، خالصانه و فقط برای خدا درس بخوانند و از همه فرصت‌ها برای علم آموزی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان، اظهار داشت: طلاب این مدرسه باید قدر مکانی را که آیت الله شیخ انصاری و مرحوم آیت الله نراقی در آن نفس می‌کشیدند، بدانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به جمله‌ای که بر مزار آیت الله مجلسی در سفر به اصفهان به نقل از آیت الله بهجت درج شده است، اشاره کرد و گفت: در این بنر به نقل از مرحوم آیت الله بهجت نوشته بود که مردم اصفهان هنوز تحت ولایت علامه مرحوم مجلسی هستند.

وی افزود: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان به دلیل اینکه که مرحوم شیخ انصاری بیش از ۴ سال به تعلیم و تربیت طلاب، خواندن قرآن، نماز شب و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال در آن مشغول بود، بسیار با برکت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به بی‌حرمتی خاندان پهلوی به حوزه‌های علمیه، یادآور شد: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) علیرغم اینکه در دوران پهلوی وقف حوزه‌های علمیه و معارف دین بود، در یک مقطع از زمان توسط محمد رضا شاه ملعون تبدیل به مکانی نا مناسب شده بود.

وی با بیان اینکه طلاب باید قدر انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه را بدانند، تصریح کرد: لازم است که قدر انقلابی را که حضرت امام(ره) به کمک مردم، ۲۵۰ هزار شهید، آزادگان و رزمندگان به وجود آورده‌اند را بدانیم.

امام جمعه کاشان به نقش فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه در تبیین مبانی دینی در داخل و خارج از کشور اشاره مرد و اظهار داشت: در کنار فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و نقش موثر آن‌ها در پیشرفت جامعه، مسئولیت سه هزار ورودی حوزه‌های علمیه کشور در تبیین معارف دینی در سراسر جهان نیز بسیار سنگین‌ است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه طلاب ضمن خوب درس خواندن، باید نسبت به تقوا توجه ویژه‌ای داشته باشند، مطرح کرد: طلاب باید با جدیت، خالصانه و فقط برای خدا درس بخوانند و از همه فرصت‌ها برای علم آموزی بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، طلاب را منتسب به پیامبر اکرم(ص) و امام زمان (عج) دانست و گفت: کار خوب از همه نظر خوب است، اما از من و شما که به امام زمان(عج) منتسب هستیم، خوب‌تر و کار بد از همه بد تر است.

امام جمعه کاشان به توجه ویژه طلاب به مسائل انقلاب و نظام، خاطر نشان کرد: لازم است تا طلاب نسبت به حوادث انقلاب، نظام، شهدا، امام و ولایت بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرحسین عارفی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام و تشکر بابت انتشار مطالبی مانند مطالب ذکر شده در جلسات و همایش ها . با تشکر .