پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
دانش بنیان

حوزه/ دومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان قم به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در سالن جلسات  پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان قم عصر روز گذشته و به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.
بنابر این گزارش، سید مهدی قریشی با اشاره به این‌که درحال حاضر نیمی از سال ۱۴۰۱ که با درایت رهبر معظم انقلاب به "سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نام‌گذاری شده است را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: برای بهبود و تسریع در روند تحقق شعار سال لازم است تا با آسیب‌شناسی اقدامات پیشین مانند طرح دستیار و گرنت فناوری، برای باقیمانده سال هدفگذاری جدی‌تر مبتنی بر شاخص‌های کمی و کیفی داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم افزود: این‌ تصور که ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یک ستاد موقتی و محدود به امسال است درست نیست؛ به همین دلیل برای تحقق اقتصاد و اشتغال‌ دانش‌بنیان راهی جز هم‌افزایی و بسیج منابع دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.
نائب‌ رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان قم در پایان ضمن تأکید بر لزوم افزایش ارتباط دستگاه‌های عضو ستاد با پارک علم و فناوری استان به عنوان دبیرخانه ستاد، بر اهمیت تشکیل کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد تا برای آشنایی هرچه بیشتر لایه‌های اجتماعی خصوصا دانشگاهیان و فرهیختگان با موضوعات مربوط به این حوزه برنامه‌ریزی و تولید محتوا کند.
گفتنی است: در ابتدای این‌جلسه دکتر خیرالله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم ضمن مرور مصوبات پیشین، به ارائه گزارشی از وضعیت استان قم در طرح‌های ملی دستیار فناوری و گرنت فناوری پرداخت.
همچنین، اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان از دو شرکت تسلا پیشرو اخوات و ارزش‌آفرینان توسعه پارسیان از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قم بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha