پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خدمات رسانی موکب طریق الکربلای گچساران به زوار

مسئول موکب طریق الکربلای شهر گچساران گفت: از نخستین روز پذیرایی تاکنون هیچ گاه مشکلی برای تامین هزینه های پذیرایی نداشتیم و همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را شهروندان ولایتمدار تأمین کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با حرکت کاروان‌های اربعین حسینی، موکب مردمی طریق الکربلای گچساران برای هفتمین سال پیاپی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می کند.

محمد رمضانی مسئول موکب طریق الکربلای شهر گچساران گفت: امسال عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ۲ شعبه موکب طریق الکربلای گچساران در محل های ورودی شهر دوگنبدان و بوستان شهدای گمنام کار خدمات رسانی به زائران را به عهده دارند.

وی با اشاره به حضور زوار از کشورهای دیگر و استان‌های مختلف در گچساران افزود: زائران از استان های شرق ایران و کشورهایی مانند پاکستان خدمات دریافت می کنند.

رمضانی اظهار کرد: اگرچه به صورت اسمی ۸۶۰ نفر به صورت شبانه روزی و پاره وقت کار خدمت به کاروان های حسینی در موکب طریق الکربلای گچساران را به عهده گرفته اند، اما به گزافه نیست اگر بگوییم ۶۰ هزار نفر در این عرصه مشارکت می کنند.

خدمات رسانی موکب طریق الکربلای گچساران به زائر خارجی / تمام نیازهای زائرین پیش بینی و مهیا شده است

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران در ادامه با بیان اینکه از ابتدای شروع فعالیت موکب در 10 شهریور امسال تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار زائر اسکان و پذیرایی شده اند، اظهار کرد: همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را شهروندان ولایتمدار گچساران به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

وی بیان کرد: در موکب طریق الکربلا، تمام نیازهای زائرین حسینی پیش بینی و مهیا شده است و گچسارانی ها با بسیج تمام امکانات و خدمات مردمی آماده حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند.

این خادم فرهنگی تصریح کرد: موکب متعلق به همه مردم ولایتمدار گچساران است که از همه طیف ها، گروه ها، جوانان، پیشکسوتان ورزشی، هنرمندان، مسئولان و هیئت های مذهبی با تفکرات و با سلایق مختلف در کنار هم با خلوص نیت در حال خدمت به زائرین حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران تاکید کرد: ۱۰ نفر کادر پزشکی و پرستار از جمله ۲ پزشک متخصص در این موکب خدمات درمانی انجام می دهند که روزانه ۱۰۰ بیمار ویزیت می شوند.

خدمات رسانی موکب طریق الکربلای گچساران به زائر خارجی / تمام نیازهای زائرین پیش بینی و مهیا شده است

به گفته رمضانی کاروان ها در ساعت های مختلف شبانه روز به گچساران می رسند و روزانه چندین نوبت پذیرایی برای آنان انجام می شود و از نخستین روز پذیرایی تاکنون هیچ گاه مشکلی برای تامین هزینه های پذیرایی نداشته ایم.

رمضانی اضافه کرد: یک آشپزخانه موکب در روستای آبشیرین، یک آشپزخانه در روستای تلخ آب شیرین و ۲ آشپزخانه در شهر دوگنبدان کار پخت غذا برای کاروان های حسینی را به عهده دارند.

خدمات رسانی موکب طریق الکربلای گچساران به زائر خارجی / تمام نیازهای زائرین پیش بینی و مهیا شده است

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران اعلام کرد: انجام خدمات مکانیکی و خودرویی از دیگر خدمات پیش بینی شده برای پذیرایی از کاروان های اربعین حسینی در این شهرستان است.

رمضانی همچنین از اختصاص پنج حسینیه برای اسکان زائران در گچساران خبر داد و گفت: مکان خواب و استراحت تا ظرفیت ۲ هزار نفر جهت زائرانی که راه‌های دور را طی کرده و نیاز به استراحت داشته باشند تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha