شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: اتحادیه اروپا، غرب و نهادهای بین‌المللی وابسته به آمریکا دچار معیارهای دوگانه شدند و در قتل عام مردم فلسطین به دست اسرائیل و شهروندان عربستانی به دست آل سعود سکوت می‌کنند، اما در ماجرای فوت یک زن در ایران دستور غارت و آتش زدن اموال عمومی را صادر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، عکس العمل چند روز اخیر از طرف دولت‌ها، نهادها و اشخاص در برابر حادثه خانم امینی را یک تابلوی بزرگ سر راه ملت بزرگ دانست که حجت را برای همه تمام می‌کند و اظهار داشت: عکس العمل‌های دولت‌ها، اشخاص و نهادهای بین المللی در حادثه فوت مهسا امینی و هجمه‌های آن‌ها بر جمهوری اسلامی، در فتنه اخیر بی‌نظیر بود و سازمان ملل و شورای حقوق بشر، کاخ سفید و دولت‌های اروپایی و غربی و نهادهای وابسته به استکبار جهانی وارد میدان شدند که موجب حیرت است و حجت را بر ما تمام کرد.

وی افزود: کشورها و برخی افراد که دلسوزی می‌کردند، ماهیتشان دلسوزی برای بشر، حقوق بشر و انسان نیست و اینها که امروز دایه مهربان‌تر از مادر شدند، دستشان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است.

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: رئیس کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن ایران، ما را نیز تهدید کرده، من از این فرد سوال می‌کنم چرا وقتی اسرائیل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی را به شهادت رساند، سکوت کردید؟ و جرأت نداشتید به اسرائیل سخن بگویید؟ این نشانگر عدم حریت شماست و اتحادیه اروپا انسان‌ها را دسته بندی کرده است.

وی با بیان این که اسرائیل با کشتن خبرنگاران به آزادی بیان اهانت کرد و اتحادیه اروپا نیز آن را به استهزا گرفت، گفت: آل سعود در کنسولگری سعودی در ترکیه جمال خاشقچی خبرنگار عربستانی را تکه تکه کرد، آیا برای اتحادیه اروپا و سازمان ملل دلارهای عربستان مهم‌تر بود یا خبرنگاران؟ اگر این اتفاق و قتل ابوعاقله در ایران اتفاق می‌افتاد شما در مقابل آن سکوت می‌کردید؟

نماینده ولی فقیه در اردبیل ادامه داد: زمانی که پلیس آمریکا، جرج فلوید را زیر پای خود خفه کرد و سیاه پوست‌ها به خیابان‌ها ریختند و پلیس همه را سرکوب کرد، سازمان ملل و اتحادیه اروپا کجا بودند؟ در ۹ ماه اخیر پلیس آمریکا بیش از ۷۳۳ نفر را کشته، چرا در برابر آن نهادهای غربی سکوت کردند؟ بنابراین امروز ما دلسوزی شما را به مهسا امینی باور نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: قانون پلیس آمریکا این است که به هر کس سوء ظن کند آن را می‌کشد و البته این امر قانون کلی آمریکاست که به هر فرد و کشوری سوء ظن کند، به او حمله کرده و قتل عام می‌کند و با همین استدلال به عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را به قتل رساندند و بی‌خانمان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: از ریاست کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا سوال می‌کنم، عربستان در یک روز گردن ۸۰ نفر را زد چرا در اینجا سکوت کردید، اما برای یک فوت یک نفر طوفان به پا می‌کنید؟ اگر ایران فقط یک نفر مخالف خود را بکشد همه نهادهای بین المللی و سازمان ملل وارد میدان می‌شود و انواع تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی وضع می‌کند، اما دلارهای سعودی دهانشان را بسته است.

وی اضافه کرد: در حادثه اخیر یک خانم جان خود را از دست داده است و باید پیگیری جدی صورت گیرد تا دلیل آن برای مردم کاملا روشن شود، وقتی آمریکا بیش از ۲۹۰ نفر کودک و زن را در هواپیما مورد حمله قرار داد، فرمانده این عملیات از دولت آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت و بازهم من به رئیس کمیسیون سیاست خارجه اروپا عرض می‌کنم که حافظه ملت ایران کوتاه نیست و همه چیز را به یاد دارد.

امام جمعه اردبیل گفت: اروپا و غرب از کسانی که قران را آتش می‌زنند، آن را پاره پاره می‌کنند و نبی مکرم اسلام را مورد اهانت قرار می‌دهند، حمایت کرده و رسانه‌هایش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، اما در پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین به رسانه هایشان اجازه پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: قرآن سوزی، انجیل سوزی و آتش زدن کتب آسمانی در اروپا به یک سنت تبدیل شده و آن‌ها این حرکات را رسانه‌ای می‌کنند، اما از تحقیقات درباره هولوکاست می‌ترسند و خودداری می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان بیان داشت: پلیس رژیم صهیونیستی دیروز در فلسطین وارد منزلی شد، یک کودک در همان جا ایست قلبی کرد، در اینجا آمریکا سکوت اختیار می‌کند و تنها به این که باید در این مورد تحقیقات صورت گیرد بسنده کرد، در ماجرای ابوعاقله هم شما دستور تحقیق دادید، نتیجه چه شد؟ اما همین کشورهای غربی در ماجرای مهسا امینی دستور آتش زدن اموال عمومی مردم ایران را صادر کردند، چرا جرأت محاکمه اسرائیل را ندارند.

غرب دچار معیارهای دوگانه و تناقض شده است

وی افزود: کاربران عربی در ماجراهای اخیر نام قاره اروپا را، قاره دوگانه و تناقض نام نهادند، ۶۰ سال است اسرائیل مردم فلسطین را قتل عام می‌کند، اما کشورهای غربی نه تنها محکوم نمی‌کنند، بلکه از آن نیز حمایت می‌کنند، اسرائیل اجازه دفن شهدای فلسطینی را نمی‌دهد و آن‌ها را در سردخانه‌ای انبار می‌کند تا روحیه ایثار فلسطینی‌ها را از بین ببرد و با اطلاع عرض می‌کنم امروز بیش از ۳۵۰ شهید فلسطینی در این سردخانه‌ها هستند.

امام جمعه اردبیل گفت: جوانان فلسطینی برای گرفتن جنازه شهدای خود از اتحادیه اروپا کمک خواستند اما آن‌ها از کمک به مردم فلسطین دریغ می‌کنند، دنیا باید خون گریه کند که اسرائیل اجازه نزدیک شدن آمبولانس به مجروحین فلسطینی را نمی‌دهد تا خون برود و بمیرد.

وی در پایان با تقدیر از خیرینی که در حوزه خرید لوازم التحریر و کمک به زوار اربعین وارد میدان شدند، گفت: اخیرا کمبود نان و مرغ به یکی از مسائل اصلی استان تبدیل شده و از دولت مردان می‌خواهم سریعا آن را مدیریت و حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha