چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
محمد رسول بهرامیان

حوزه/کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: شکی نیست که اعتلای فرهنگ عمومی به صرف شعار و سخنرانی و برگزاری چند همایش و نشست محقق نمی شود.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در سیاست های کلی مربوط به برنامه هفتم توسعه که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده به مساله اعتلای فرهنگ عمومی تأکید ویژه شده است، اظهار داشت: در کلیات این برنامه به این مساله اشاره شده که در راستای تحکیم سبک زندگی ایرانی – اسلامی نیازمند اعتلای فرهنگ عمومی هستیم و در واقع با این تأکید، حجت بر همه مسئولان و کارشناسان و دغدغه مندان حوزه فرهنگ تمام شده است.

وی افزود: البته قبل از هر چیز باید دانست که فرهنگ عمومی به صرف برگزاری چند نشست و همایش و یا دادن بیانیه و ... رشد و اعتلا پیدا نکرده و مشکلات فراروی آن مرتفع نمی گردد، بلکه این مهم نیازمند دغدغه جدی و از سویی همت مضاعف و جهادی است، کما این که به تعبیر مقام معظم رهبری اساساً اهمیت خود فرهنگ به سان اهمیت و ضرورت اکسیژن هوا برای تنفس انسان است.

وی همچنین گفت: از یاد نبریم که یکی از مهم ترین وظایف مسئولان در حاکمیت اسلامی، تقویت فرهنگ دینی است و متأسفانه در این رابطه در طول سال های پس از انقلاب، با وجود همه تلاش ها، کم کاری هایی نیز صورت گرفته که نتیجه آن را در وضعیت امروز جامعه تا حدودی مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام بهرامیان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این که یکی از وظایف کلیدی دولت و حاکمیت در عرصه فرهنگ، رصد و پایش وضعیت فرهنگی کشور و تلاش در راستای گفتمان سازی و جریان سازی است که در این فقره نیز شاهد کم کاری ها و کم لطفی هایی تاکنون بوده ایم و لذا انتظار می رود که در گام دوم انقلاب این کم کاری ها و نقص ها به نحو مطلوبی جبران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha