چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه علمیه استان با اساتید،کادر و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین به همراه معاونین ستادی در نشستی با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران» لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبین «گفت: خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت که بر آنها آیات او را تلاوت می‌کند و آنان را پاک می‌گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت می‌آموزد، و همانا پیش از آن در گمراهی آشکار بودند.

ببینید:

تصاویر نشست مدیر حوزه علمیه قزوین با اساتید، کادر و طلاب مدرسه امام صادق(ع)

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: امام علی(ع) درباره پاداش یادگیری علم می فرماید: مَن مَشی فی طَلَبِ العِلمِ خُطوَتَینِ، وجَلَسَ عِندَ العالِمِ ساعَتَینِ، وسَمِعَ مِنَ المُعَلِّمِ کَلِمَتَینِ، أوجَبَ اللّهُ لَهُ جَنَّتَینِ یعنی اینکه شما دو قدم برای یادگیری علم بردارید و دو ساعت نزد عالم زانو بزنید و دو کلمه از آموزگار بشنوید، خداوند، دو بهشت را بر شما واجب می کند.

وی ادامه داد: آیات و احادیثی از این قبیل حجت را برای طلاب در ادامه مسیر علم آموزی در مکتب امام صادق (ع) تمام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: طلبه سرباز امام زمان (عج) است و از خوان نعمت آن حضرت رزق می برد پس باید قدر جایگاه و منزلت خود را بداند.

وی ادامه داد: طلبه در تحصیل علوم دینی باید هدفمند و با برنامه درس بخواند و همواره خود را نسبت به گذشته ارزیابی کند و ببینید چقدر به اهداف و برنامه هایش نزدیک شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: شما طلاب در سن جوانی هستید و باید قدر جوانی را بدانید. وقت خود را بیهوده هدر ندهید و فرصت‌ها را غنیمت بشمارید و در عرصه یادگیری علوم دینی با همدیگر رقابت جدی داشته باشید و در جهت رشد علمی تلاشتان را مضاعف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خطاب به طلاب بیان کرد: یکی از نکات مهمی که شما عزیزان باید مدنظر داشته باشید این است که درس خواندنتان نباید از روی اجبار و تحمیل باشد، چراکه با این طور درس خواندن نه تنها پیشرفتی در تحصیل شما حاصل نخواهد شد، بلکه اجبار در درس خواندن سوهان روح طلبه می شود و اثرات مثبتی در بر نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: همواره تلاش کنید تا شوق درس خواندن و مطالعه و اشتیاق به تحصیل علوم دینی در وجود شما نمایانگر باشد و نسبت به تحصیل اهتمام ویژه داشته تا در آینده جامعه از علمتان بهره ببرد و در عرصه های مختلف نقش آفرین باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: از طلابی که در عرصه های علمی، پژوهشی و تبلیغی سرآمد باشند حمایت جدی خواهیم داشت و ظرفیت های تشویقی خوبی برای طلاب در زمینه های درختواره رشته های تخصصی، مهارت ها و کار ویژه ها در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در مراسم معارفه وعده کردیم به همراه معاونت ها خدمت طلاب استان برسیم و امروز در مدرسه علمیه امام صادق (ع) خدمت اساتید، طلاب و کادر مدرسه رسیدیم تا پاسخگوی مسائل و مشکلات شما عزیزان در موضوعات مختلف باشیم.

در این دیدار طلاب مسائل و نظراتشان را در زمینه های آموزشی، تغذیه، امورطلاب و مرکز زبان حوزه علمیه استان قزوین مطرح کردند و به فراخور مسائل با بررسی معاونین ستادی، مشکلات برطرف شد. همچنین ثبت نام در کلاسهای مرکز زبان حوزه استان برای طلاب زبان آموز بدون اخذ شهریه شد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین پای صحبت های طلاب مدرسه امام صادق(ع) نشست + عکس

 مدیر حوزه علمیه قزوین پای صحبت های طلاب مدرسه امام صادق(ع) نشست + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha