یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
البرز

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی در نشستی با روحانیون شاغل در زندان های استان البرز بر ضرورت توجه بیشتر به تقویت هویت فرهنگی و دینی زندانیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، روحانیون و کادر فرهنگی اداره کل زندان های استان البرز با حضور در محل مدیریت حوزه علمیه استان، با حجت الاسلام و المسلمین صادق خوئینی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مدیر حوزه علمیه استان البرز با معرفی بخش های مختلف حوزه استان، گفت :حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم‌ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی ها بوده‌اند، بنابراین حفظ و گسترش این مراکز علمی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره اسلامی سماح حوزه علمیه البرز گفت: مرکز مشاوره حوزه علمیه البرز با ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد و خانواده‌ها و همچنین ارائه آموزش‌های اثربخش به عموم شهروندان در شرایط حساس فرهنگی جامعه به عنوان یک نهاد اثرگذار در کشور به ایفای نقش می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین خوئینی اظهارکرد: با توجه به جایگاه رفیعی که روحانیت و حوزه های علمیه در بین مردم دارند و نیز لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم، تصمیم گیران و متولیان مربوطه در سازمان زندان ها باید برای بهینه سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مددجویان تلاش کنند.

در ادامه این نشست سید جواد تهامی، معاون اداره کل زندان های استان البرز با بیان این‌که حضور روحانیون در جامعه موثر بوده، ولی در زندان نقش بیشتری دارند، اظهار کرد: اقداماتی که در زندان برای اصلاح و تربیت زندانیان و بازسازگاری اجتماعی انجام می‌شود قابل تقدیر بوده اما کافی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha