یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید ریاض حسین نقوی

حوزه/ آیت‌الله حافظ ریاض حسین نجفی گفت: قرآن قانون الهی است که برای آموختن آن به معلم نیاز داریم. اهل‌بیت مفسّر و معلّم قرآن هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق مدارس شیعه پاکستان بیان داشت: پیامبر اکرم قبل از رحلت درباره قرآن و اهل بیتش به امت سفارش‌های زیادی کرده است. قرآن قانون الهی است که برای آموختن آن به معلم نیاز داریم. قرآن کتاب خداست و مفسر و معلم آن اهل بیت هستند، اگر به قرآن و سیره آنان عمل کنیم می توانیم به موفقیت برسیم.

وی اظهار داشت: ما خودمان را مسلمان می دانیم اما از قرآن فاصله گرفته ایم. بودجه میلیاردی برای کسب علوم مختلف به دانشگاه ها اختصاص می یابد، اما برای فراگیری علوم قرآن هیچ هزینه ای نمی کنیم و فقط به خواندن قرآن اکتفا می کنیم به ترجمه و تفسیر توجهی نداریم.

وی تصریح کرد: انسان باید روزانه یک آیه از قرآن را بخواند سپس ترجمه و تفسیر آن را نیز ببیند که خداوند متعال در کلام خود به انسان چه راهکارهایی بیان کرده است.

آیت‌الله حافظ ریاض نجفی افزود: پاکستان در ۲۷ ماه مبارک رمضان تشکیل شد که یکی از آخرین شب های ماه مبارک رمضان است و به اعتقاد اهل سنت شب قدر نیز می باشد. اما مایه تأسف است که تمدن ما اسلامی نیست. ما دنبال اغیار هستیم، زبان، منش و رفتار ما به دور از اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha