یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه/ عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: اگر می‌خواهیم روی تربیت دینی و تأثیر بر هویت دینی خودمان اثرگذار باشیم باید به بحث اختلاف نسلی توجه کنیم و در این میان در الگوهای رفتاری اختلاف قابل‌ مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود آذربایجانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی که با موضوع «بازخوانی تربیت دینی در نظام آموزشی» برگزار شد، اظهار داشت: در بروز حوادث و اتفاقات عوامل بیرونی غیرقابل‌کنترل و عوامل درونی قابل‌کنترل دخیل هستند که باید با بکار گیری روش‌های درست عوامل درونی را مهار کرد.

وی ادامه داد: در بررسی حوادث اخیر توطئه‌ای دشمنان دخیل بوده است که مهار آن در دست ما نیست؛ اما عوامل درونی قابل‌کنترل است که باید روی آن متمرکز شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آذربایجانی ابراز داشت: ما در شرایط اختلاف نسلی قرار داریم که جدی است و اگر می‌خواهیم روی تربیت دینی و تأثیر بر هویت دینی خودمان اثرگذار باشیم باید به بحث اختلاف نسلی توجه کنیم و در این میان در الگوهای رفتاری اختلاف قابل‌مشاهده است.

وی بیان داشت: در باورهای مشترک اگر گفتگو کنیم می‌توانیم روی الگوهای رفتاری هم تأثیر بگذاریم و درعین‌حال نباید از همه افراد یک توقع را داشته باشیم.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأکید کرد: درعین‌حال باید آموزش قوی و استوار را در نظر بگیریم چرا که شاهد یک‌نواختی در آموزش از مدرسه تا دانشگاه هستیم که باید اصلاح شود.

وی ابراز داشت: تبیین فلسفه احکام که باید عقلانی آن را برای فرزندان بیان کنیم از دیگر برنامه‌های است که نیاز است در اولویت باشد.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به بچه‌ها آموزش می‌دهیم بدون دلیل چیزی را نپذیرید وقتی به دین می رسیم از رویکرد تبلیغی و تقلیدی استفاده می کنیم که چاره ساز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha