شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
قیصریان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: مجموعه شرایط و اتفاقات ایران و جهان و روند حرکتی دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی، نشان از آن دارد که سرمایه گذاری پژوهشی در حوزه نوجوانان و جوانان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد قیصریان در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان به مناسبت هفته پژوهش درباره یکی از این موضوعات مهم پژوهشی و مورد نیاز جامعه اظهار کرد: یکی از نیازهای مبرم عرصه پژوهشی و تحقیقاتی و متناسب با نیاز جامعه، حوزه نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: در حوزه نوجوانان و جوانان دوره ای را تجربه می کنیم که با دوره های دیگر رشد، متفاوت است. دو سال ایام کرونا بین جوانان، مدارس، دانشگاه ها و مربیان آموزشی فاصله ایجاد کرد که تبعات ناشی از آن را طی این دو ماه اغتشاشات شاهد بودیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان افزود: با توجه به این که از نوجوانان و جوانان بروز خشم خاصی دیده می شود که منجر به یک نوع بداخلاقی شده، به نظر می رسد این مسئله موضوعی است که باید در مجامع علمی به آن پرداخته شود و روی آن پژوهش صورت پذیرد.

وی با بیان این که فاصله ای که فضای مجازی و کرونا با فضای واقعی ایجاد کرده است نیاز به تحلیل جدی دارد گفت: این جریان پیامدهایی می تواند ایجاد کند، با توجه به این که اکنون با یک جریان عظیم رسانه ای مواجه هستیم شایسته است کارهای علمی و تحقیقی مدونی در این باب موضوع انجام و به آن سمت و سو داده شود.

حجت الاسلام قیصریان اضافه کرد: دشمن نیز در این عرصه در حال انجام یک کار علمی و نظریه پردازی است، لذا در حوزه نوجوانان و جوانان یکی از دغدغه هایی که نیاز به پژوهش دارد مسئله پرخاشگری است.

وی با تاکید بر اقدامات رسانه ای و پژوهشی دشمن بر روی مسئله آخرالزمان و منجی گرایی تصریح کرد: یکی از طرحی هایی که روی آن دقیق کار شده، مباحث آخرالزمانی و مهدویت است، هم چنان که مدت ها است رسانه های غربی نیز درباره بحث منجی گرایی متناسب با اهداف خود کار کرده و در انیمیشن ها، فیلم ها و تحقیقات خود روی این موضوع سرمایه گذاری می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوراسگان به لزوم پرداختن به موضوع منجی گرایی در ایران به عنوان یک کشور شیعه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی در بحث مهدویت و منجی گرایی و در زمینه ادیان و مذاهب کارهای خوبی انجام می شود و به نظر می رسد تقویت این موضوع می تواند معبری باشد تا از بحران های اخیر نیز خارج شویم، بر همین اساس دانشجویان نیز به این سمت رفته و مقالات پژوهشی خوبی به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی ارائه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تالیف کتاب، پایان نامه و مقاله رشد خوبی داشته ایم اما آنچه مهم تر است این است که این مقالات و پایان نامه ها کاربردی شده و در سطح جامعه بیشتر دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha