چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: نیمی از زنان آمریکایی به دلیل اینکه به صورت نامشروع باردار شده‌اند، سرپرست خانواده هستند و جزو ده کشور خطرناک دنیا برای بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسمخانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جریانی که بر علیه جمهوری اسلامی راه افتاده، رهبر انقلاب را به دیکتاتوری متهم می‌کند، حال این که رهبر معظم انقلاب، بزرگترین نظریه پرداز آزادی و عدالت است و با اعتقاد به اینکه غرب مخالف آزادی و تفکر است، یادآور می‌شوند جامعه‌ای که از فکر و آزادی تهی شود، به سعادت نخواهد رسید و آزادی که امروز در کشورهای غربی تنها به زبان طرح می‌شود، ۱۴۰۰ سال قبل اسلام با عقلانیت بیان کرده است.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب، آزادی را مهم‌ترین مسئله کشور می‌دانند و بر تبیین درست آن تأکید دارند، که مهم‌ترین نوع آزادی استقلال آن کشور است و در کشوری که استقلال آن زیر سوال برود، آزادی معنایی نخواهد داشت، بنابراین استقلال مهم‌ترین پایه آزادی در اندیشه رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه خوی گفت: آزادی باید به گونه‌ای طرح شود که موجب سلب آزادی دیگران و مقابله با ارزش‌ها و حقوق مردم نشود، اگر ما به شعارهای کشورها توجه داشته باشیم، در می‌یابیم که وضعیت آزادی و حجاب و عفاف در آن‌ها در حالت وخیمی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پهلوی قبل از انقلاب، آزادی را بر اساس خواست غربی‌ها اجرایی می‌کرد، یادآور شد: در ده سال آخر حکومت پهلوی حضور دختران با حجاب در مدارس، دانشگاه و ادارات ممنوع بود و حتی وزیر بهایی آموزش و پرورش نیز استفاده از چادر برای دبیرستان‌ها را ممنوع کرد و سینما و تلویزیون نیز از سال ۴۴ مجاز شدند که بدن کاملا برهنه و صحنه‌های جنسی وعریان را نمایش داده و تبلیغ کنند.

حجت الاسلام قاسمخانی بیان داشت: سفیر وقت انگلیس در ایران در کتاب خود می‌نویسد، در جشن هنر شیراز از نظر کثرت، صحنه‌های اهانت آمیز به ارزش‌های ایرانی بی‌نظیر بود، این فرد ادامه می‌دهد که مردم به قدری اعتراض کردند که من با شاه صحبت کردم که اگر این اتفاق در انگلیس می‌افتاد، هنرپیشه‌های آن، جان سالم به در نمی‌بردند، اما واکنش شاه به این اعتراض فقط خنده بود.

وی تأکید کرد: دوران پهلوی این را نشان می‌دهد که سیاست‌هایی که در دنیا حاکم است، دارای استانداردهای چندگانه است و هر کجا سیاست‌های برخی کشورها با منافع آن‌ها در تضاد باشد، هر اندازه هم که آزادی و حقوق زنان رعایت شود، مقابل آن‌ جبهه خواهند گرفت.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: امروز فعالیت برای بانوان در همه عرصه‌ها فراهم است و آمریکا با این که نصف حاضرین در کمیسیون حقوق زنان موافق حضور ایران هستند، فشار می‌آورد تا ایران را از این کمیسیون حذف کنند، جالب اینجاست که نیمی از زنان آمریکایی به دلیل این که به صورت نامشروع باردار شده‌اند، سرپرست خانواده هستند و جزو ده کشور خطرناک دنیا برای بانوان هستند.

وی گفت: انسان از بیانیه‌ها و برخی اظهار نظر افراد بر علیه قوه قضائیه در خصوص احکام محاربه و همصدایی آن‌ها با مستکبرین، تعجب می‌کند و اگر در آمریکا یک پلیس احساس خطر کند، فرد را مورد اصابت گلوله قرار می‌دهد، اما در ایران پلیس بدون اسلحه، عده‌ای با حمله به پلیس و ایجاد ناامنی و به شهادت رساندن مردم و جشن گرفتن برای آن، به ریش ملت خندیدند.

وی تصریح کرد: چگونه می‌شود کشتن جوانان، پلیس، بسیجی و طلبه اشکالی ندارد، اما اعدام عاملین این امر دارای اشکال است؟

حجت الاسلام قاسمخانی عنوان داشت: روایات ائمه معصومین و آیات قرآن نیز برای مقابله با اشرار جهت برقراری امنیت و دوری از هرج و مرج و اغتشاش، محکم و غیر قابل تفسیر به رأی است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha