یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: غربی‌هایی که مقام زنان را در حد یک عروسک و ملعبه برای مردان هوس باز پایین آورده اند، حق ندارند دم از حقوق زنان بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به شهادت حسن مختارزاده شهید طلبه اظهار داشت: مردم قم، این شهید بزرگوار را مثل یک مرجع تقلید تشییع جنازه کردند و خون این شهید بزرگوار دشمنان را ذلیل خواهد کرد و این هفته نیز در ارومیه که مجلس بزرگداشت ایشان برگزار می‌شود همه مردم لازم است شرکت کنند.

وی افزود: ۲۶ آذر روز حمل و نقل است، اوائل انقلاب و در سال ۶۱ حدود ۱۰۰ کشتی در بندرهای ایران پهلو گرفته بودند تا اجناس را به داخل ایران بیاورند و از سوی دیگر هواپیماهای عراقی تهدید می‌کردند، اما با دستور حضرت امام(ره)، کامیون داران به صورت بسیجی رفتند و این اجناس را تخلیه و لذا این روز را روز حمل و نقل نام گذاری کردند.

امام جمعه ارومیه با بیان این که رانندگی کامیون یک شغل حساس و پر مشقت است، گفت: کامیون داران شب‌ها نمی خوابند تا اجناس و مسائل مورد نیاز مردم را از شهری به شهر دیگر حمل کنند، به عنوان یک طلبه از همه افرادی که در عرصه حمل و نقل تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم نیازهای این عزیزان را برطرف کند.

وی در ادامه به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: روز شهادت شهید مفتح به وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده، حوزوی‌ها در علوم دینی متخصص هستند و دانشگاهیان در علوم تجربی و لذا همراهی و همکاری این مجموعه‌ها می‌تواند به رشد کشور کمک کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: باید برای تقویت حوزه و دانشگاه و ورود معنویت به دانشگاه و تجربه به حوزه بین این دو مجموعه علمی، وحدت واقعی ایجاد شود.

وی در ادامه به خروج ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در ۲۳ آذر کمیسیون مقام زنان سازمان ملل عضویت ایران را با همراهی آمریکا و ایادی آن‌ها، حذف کردند، تعجب برانگیز است کسانی که مقام زنان را در حد یک ملعبه و عروسک و وسیله چشم چرانی افراد شهوت‌ران تنزل داده‌اند، برای ایران دم از حقوق زن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه امروز در غرب برای تبلیغ کالاها از زنان برهنه استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: وضعیت زنان در غرب وحشت آور است و طبق آمارهای آمریکا از هر ۵ زن در این کشور یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد، از طرفی نیز بیشترین زنان زندانی در ایالت متحده هستند و لذا این کشور بیشتر از همه کشورها برای زنان ناامن است.

وی افزود: ایران از اسلام یاد گرفته است که برای زنان ارزش قائل شود و حقوق آن‌ها را حفظ کند، در اسلام تقوا سالاری حاکم است نه زن و یا مرد سالاری، طبق آمارهای سازمان ملل قبل از انقلاب، کم سوادترین زنان ایرانی‌ها بودند، اما امروز زنان ایرانی باسوادترین زنان جهان هستند و تعداد زنان متخصص در کشور بعد از انقلاب ۱۲ برابر شده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به شب یلدا، ادامه داد: از یلدا و این رسم باستانی خوب است که برای صله ارحام استفاده کنیم و با سر زدن به فامیل آشنایان و هدیه به آن‌ها رضایت خداوند را به دست بیاوریم.

وی اضافه کرد: در روایات بیان شده که بهترین عملی که ثواب آن زودتر می‌رسد، صله ارحام است و لذا از این شب برای کمک به فقرا، نیازمندان و صله رحم استفاده کنیم و مراقبت باشیم که در این شب دچار گناه و معصیت نشویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ۱۹ آذر سال ۵۷ همزمان با تاسوعا و عاشورا، مردم ارومیه علیه رژیم شاهنشاهی راهپیمایی کردند و در ۲۳ آذر نیز عوامل رژیم مسلحانه به مسجد اعظم یورش بردند و مردم را به رگبار بستند که سه نفر شهید و چندین نفر نیز زخمی شدند، باید محققین این مسئله را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند تا این ایام به عنوان یک روز ملی در تاریخ ما ثبت شود.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha