سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر / حضور امام جمعه همدان در تحریریه روزنامه هگمتانه

حوزه / امام جمعه همدان گفت: همدان در تاریخ خود حوادثی همچون ۳۰ مهر سال ۵۷، ۱۶ مهر شهادت شهید همدانی و ۶ دی حضور مردم همدان به عنوان اولین استان در برگزاری راهپیمایی حمایت و میثاق با ولایت را دیده است، اما متأسفانه آن طور که باید در سطح ملی این حوادث مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با حضور امام جمعه همدان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان و جمعی از مسئولان، ظهر امروز جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ۹ دی، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در شروع این جلسه به تشریح برنامه‌های روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در همدان پرداخت و اظهار داشت: بنا بر تصمیم کارگروه‌های مختلف، مراسم بزرگداشت ۹ دی امسال در همدان، همزمان و همراه با سراسر کشور در میدان امام خمینی(ره) همدان از ساعت ۹ صبح با سخنرانی سردار کوثری ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، برای شرکت در این مراسم، یادآور شد: قطعا مردم همدان همچون دیگر صحنه‌ها با حضور خود مشتی محکم بر دهان بدخواهان انقلاب و کشور خواهند کوبید و بار دیگر با آرمان‌های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان نیز با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، اظهار داشت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، بارها و در مواقع حساس به میدان‌ آمده‌اند، که از نمونه‌های آن می‌توان به حماسه ۹ دی و خاموش کردن فتنه توسط ملت با بصیرت ایران اسلامی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در تمام مراسم‌ها باید نسبت به وقت مردم توجه داشت، گفت: لازم است تا دست‌اندرکاران برگزاری مراسم ۹ دی، تلاش کنند تا طبق برنامه زمان بندی شده مراسم را اجرا کنند و با جلوگیری از طولانی شدن مراسم، از گرفته شدن وقت مردم ممانعت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر لزوم معرفی اتفاقات تاریخی همدان در عرصه ملی، یادآور شد: همدان در تاریخ خود حوادثی همچون ۳۰ مهر سال ۵۷، ۱۶ مهر شهادت شهید همدانی و ۶ دی حضور مردم همدان به عنوان اولین استان در برگزاری راهپیمایی حمایت و میثاق با ولایت را دیده است، اما متأسفانه آن طور که باید در سطح ملی این حوادث مطرح نشده است.

وی خواستار حرکت رسانه‌ای قوی در این عرصه شد و گفت: در حوادث و فتنه اخیر، همدان بار دیگر جزء اولین استان‌هایی بود که مردم در حمایت از انقلاب و ولایت تجمع بسیار با شکوهی را رقم زدند، اما بازهم آن طور که باید این حرکت و تجمع عظیم در سطح کشور مطرح نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha