پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ آماده سازی نمایشگاه "شب های مادری"

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: با همت کارگروه خانواده مدرسه علمیه معصومیه و در آستانه شهادت حضرت زهرا(س)، نمایشگاه «شب‌های مادری» با محوریت بانوان به مدت ۵ شب میزبان بانوان و دختران شهر مقدس قم خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی مهدیار، معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه معصومیه قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرهنگی، تبلیغی، ترویجی «شب‌های مادری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و آغاز دهه بصیرت اظهار کرد: نمایشگاه شب های مادری به همت خانواده اساتید، طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه و همچنین جمعی از خواهران جامعةالزهرا(س) و جامعةالمصطفی، طراحی، برنامه ریزی در فضای بیرون مدرسه علمیه معصومیه به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این اقدام ابتدا لبیک به تکلیفی که مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند و نسبت به نیروهای انقلاب تاکید داشتند؛ بایستی در این برهه‌ای از زمان سرخط همه فعالیت‌ها، جهاد تبیین و جهاد امیدبخشی باشد و ما نیز در ذیل مدیریت مدرسه معصومیه، کارگروه خانواده را توسط معاونت‌های مختلف و خانواده‌های طلاب و اساتید همسرانشان، فرزندانشان تشکیل دادیم، و ۳-۲ نوبت فعالیت‌های موفقی در تابستان امسال و مناسبت‌های گذشته اتفاق افتاد که با همت تیم تشکیلاتی خواهران به شکل موفقی صورت پذیرفت.

حجت‌الاسلام مهدیار افزود: کارگروه خانواده مدرسه علمیه معصومیه را بعضاً همسران اساتید، همسران طلاب و فضلا تشکیل می‌دهند که در تابستان امسال موفق به برگزاری طرح «ریحانه ها» بودند که عمدتاً متمرکز بر تربیت دختران، کودکان، خردسالان و دختران نوجوان خانواده بزرگ معصومیه بود و در آستانه ایام تبلیغی فاطمیه بر آن شدند که برنامه‌ای در فضای عمومی همچون مقابل مدرسه اقدام به اجرای برنامه‌های تبلیغی فضای عمومی و استدیویی و استندی داشته باشند و از ظرفیت‌های خفته‌ای که در پیرامون مدرسه بود با ساخت یک سوله بزرگ حدفاصل خیابان گلستان تا خیابان جمهوری استفاده بهینه ای داشته باشند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه دیدنی و پرمحتوا که از امشب تا پنجشنبه شب میزبان مادران و دختران علاقه‌مند است، شامل غرفه‌هایی با موضوعات مربوط به خردسالان، کودک و نوجوان، شهدای مقاومت، بین الملل، گفتگوی چهره به چهره، غرفه بدون مرز، غرفه محصولات عفاف و حجاب و کالای ایرانی و همچنین غرفه «ارائه» است که در غرفه ارائه، اساتید خواهر حضور به هم می‌رسانند و پیرامون موضوعات مختلف اعم از نقد رسانه، نقد محتواهای رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، نقد بازی‌های اینترنتی و فضای مجازی و اصطلاحاً عنوان «جنگی که بود، جنگی که هست» را ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام مهدیار اظهارکرد: در این شبها شاهد حضور مهمانان ویژه‌ای از همسران، مادران و منتسبین به شهدای شاخص که در ذیل برنامه‌های تعریف شده خواهیم بود تا فضایی صمیمی و گفتگویی را بین خانواده‌های شهدا و مخاطبین ایجاد کنیم.

وی با معرفی غرفه «بدون مرز» بیان کرد: با تصمیم که گرفته شد، بر آن شدیم تا در غرفه بدون مرز از خواهران غیرایرانی که در جامعه‌المصطفی(ص)، جامعه الزهرا(س) یا سایر مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی که هستند، استفاده کنیم. این بانوان بعضا از کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، آفریقا، شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا در شهر قم مشغول به تحصیل می باشند و از آنان برای حضور و بازدید دعوت کرده ایم. گفت وگوی چهره به چهره ایشان با مخاطبین ایرانی هدف اصلی برنامه ریزان این نمایشگاه است تا دختران، نوجوانان و خواهران ایرانی با آداب و فرهنگ حجاب و عفاف طلاب غیرایرانی بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام مهدیار به غرفه «گفتگو» اشاره کرد و گفت: در این غرفه سعی داریم در یک فضای خواهرانه و صمیمی به اصطلاح «هر آنچه دل تنگت می خواهد بگو» در قالب گپ و گفت بین مخاطبین و مجریان و غرفه‌داران شکل می‌گیرد که در یک گفتگوی صمیمی بتوانند آنچه که از شبهات دینی، گره‌های ذهنی در موضوع عفاف و حجاب دارند را در قالب گفتگوهای صمیمی و خواهرانه با همدیگر طرح موضوع کنند، نتیجه بگیرند و در راستای ارتقای معرفتی‌شان و تبیین این موضوعات بتوانند قدمی را بردارند.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه معصومیه قم اظهارکرد: عمده اتفاقی که در نمایشگاه می‌افتد تمرکز بر تعاملات چهره به چهره و اصطلاحاً خواهرانه‌ای است که بین مجریان و مخاطبین اتفاق می‌افتد. حال و هوای غرفه ها به گونه ای است که نشاط را به افراد منتقل می کند، ایجاد موکب پذیرایی برای مخاطبین که علاقه مندان میزبان سفره حضرت زهرا(س) خواهند بود، پایان بخش هر شب این نمایشگاه است.

وی به چند برنامه شاخص این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا(س) با حضور مشترک خواهران و برادران از مدرسه معصومیه تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شام شهادت حضرت و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با معرفی کتابی در حوزه خواهران می باشد که شرکت کنندگان می بایست طی مدت شهادت تا ولادت حضرت پاسخ دهند و ان شاءالله در ویژه برنامه ای به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام مهدیار گفت: برگزاری نشست های بصیرتی و کرسی های علمی با حضور اساتید و شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این نمایشگاه مناسبتی است.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه که ویژه «خواهران» می باشد تا هشتم دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همه روزه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۱ میزبان علاقه مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha