شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
و

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خروش و خطبه‌های حضرت فاطمه(س)، در بلند مدت تاریخ را تکان داد، گفت: ثمره نظام اسلامی ایران، نشأت گرفته از خروش فاطمیه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شامگاه دوشنبه، درجمع عزاداران فاطمی(س) در هییت حضرت علی اکبر(ع) میدان ولی سلطان کاشان، به شیوه برخورد امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) با دستگاه غاصب آن زمان اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه متفاوت برخورد حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با دستگاه ظالم و غاصب آن دوران، برای امروز ما باید عبرت آموز باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در عین اقتدار مظلوم بود، یادآورشد: نشانه اقتدار، رهبری و اداره کردن حضرت علی(ع) در سه جنگ صفین، نهروان، احد و جمل در سن ۶۱ تا ۶۳ سالگی ایشان مشهود است.

وی با اشاره به شجاعت امام علی(ع) در جریان جنگ احد، یادآور شد: وقتی حافظان تنگه احد، بخاطر دنیا طلبی و جمع کردن غنائم تنگه را رها نمودند، خالد بن ولید از همان تنگه به لشکر اسلام حمله کرد و در آن مقطع سپاه اسلام شکست خورد، اما در کشاکش نبرد، علی(ع) پیامبر را ندید و نگران شد و لذا با شمشیر بر لشکر حمله و در حالی که پیامبر (ص) جراحت داشت به ایشان رسیدند و بعد از آن به سپاه مکه از همه طرف حمله نمود و آنان را متفرق نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطر نشان کرد: اگر کوتاهی خواص جبهه اسلام نبود و مهاجرین و انصار کمک میکردند، حضرت زهرا(س) در آن مقطع کوتاه هم شکست نمی‌خوردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خروش و خطبه‌های حضرت فاطمه(س)، در بلند مدت تاریخ را تکان داد، گفت: ثمره نظام اسلامی ایران، نشأت گرفته از خروش فاطمیه(س) است.

امام جمعه کاشان، تشکیل حکومت شیعی علیرغم میل تمامی مستکبران جهان را به خاطر فاطمیه، توسل و سربند نام حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ یک از منابع تاریخی سراغ نداریم که حضرت علی(ع) برای خطبه خواندن به حضرت زهرا(س) اعتراض کرده باشد.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات رهبر نظام اسلامی نمی‌تواند حرفی بزند، اما حضرت زهرا(س) باید آنرا بگوید، گاهی رهبر معظم انقلاب نمی‌توانند مطلبی را به صراحت عنوان کنند، اما مرحوم آیت الله مصباح‌ها باید وارد میدان شوند و این سیره و درس حضرت زهرا(س) برای امروز ما است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha