شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
اصغری

حوزه/ یک تهیه‌کننده گفت: پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی تنها در وجه نظامی وی نیست بلکه تمامی وجوه شخصیتی ایشان را در برمی‌گیرد.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: در همه دنیا پرداختن به قهرمانان یکی از اولویت‌های ویژه است چون مردم همه دنیا دوست دارند چهره قهرمانانشان را روی پرده سینما ببینم اما متاسفانه ما در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم و در بسیاری از موارد کم کار هم بوده‌ایم.

وی افزود: بهترین مثال در این رابطه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. این شهید بزرگوار در تمامی وجوه زندگی خود می‌تواند الگویی برای مردم باشد برای همین سینما و تلویزیون موظف است به ایشان توجه کنند اما نمی‌دانم چه اصراری وجود دارد در این زمینه کم کار باشیم والا بعد از سه سال از شهادت ایشان تا به امروز کاری در خور توجه تولید شده بود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: پرداختن به حاج قاسم تنها در شکل نظامی قابل تصور نیست بلکه بخش‌های مختلف زندگی را هم در بر می‌گیرد حاج قاسم در عرصه مدیریت هم یکی از نخبگان بود عقیده من این است اگر رفتارهای مدیریتی ایشان در شرایط فعلی مورد استفاده قرار گیرد مطمئن باشید بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فیلمسازی درباره حاج قاسم نیاز به اغراق ندارد، گفت: این تصور که برای قدردانی از شخصیت حاج قاسم باید پیرامون وی بزرگنمایی داشت اشتباه محض است چون شخصیت‌های اینچنینی به خودی خود بزرگ هستند و نیازی به اغراق ندارند حاج قاسم در کوچک‌ترین رفتار شخصیت نیز الگو بود پس چنین فردی بهترین الگو برای جامعه امروزی به ویژه جوانان است.

تهیه‌کننده فیلم «شور شیرین» بیان کرد: برای ساخت فیلم پیرامون حاج قاسم نباید تنها از نهادهای دولتی انتظار داشت البته درست است که این بخش‌ها ایفاگر نقش نخست هستند اما می‌توان با سیاست‌های تشویقی شرایطی پیش آورد که بخش خصوصی نیز بتواند پیرامون حاج قاسم فیلمسازی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha