یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1062703
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد نصرت رفتاری برای یاری خداوند است، تصریح کرد: این شهید بزرگوار ناصر دین خدا در سطح جامعه بود و پاداش این نصرت را گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در مراسم ویژه نخستین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی، سومین سال شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین ناشرالاسلام مدنی در محل مصلی امام خمینی(ره) گناباد با بیان اینکه اولین روش برای یاری کردن خدا نصرت قلبی است و از سوی دیگر انسان باید در دل بخواهد اهل بیت(ع) پیروز باشند، راه نصرت قلبی را ناخوشایندی از گناه و لذت از کار زیبا عنوان کرد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه دومین راه نصرت دین، از طریق زبان می باشد، گفت: نمونه آن علامه محمدتقی بهلول گنابادی است که در منابر با روشنگری های خود دین را یاری کرد؛ امروز نصرت زبانی جهاد تبیین یعنی اینکه دشمن از هر مسیری وارد شود، شما نیز از همان راه وارد شوید.
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار کرد: نصرت رفتاری روش دیگر یاری کردند خداوند است؛ یعنی هرکسی ببینید رفتاری که مردم را از دین دور می کند کنار بگذاریم و آنچه مردم را جذب می کند انجام دهیم که به در همین جهت، امروز مسئولین باید به این مهم دقت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در دل مردم بذر محبت کاشت و این کردار، نماد نصرت رفتاری برای یاری خداوند است، تصریح کرد: این شهید بزرگوار ناصر دین خدا در سطح جامعه بود و پاداش این نصرت را از پروردگار گرفت.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ابراز کرد: چهارمین نصرت برای یاری خداوند از راه علمی است؛ عالم با کتاب، سخنرانی و پاسخ گویی به شبهات جواب می دهد و این کار همان نصرت است؛ مانند علامه امینی که الغدیر را می نویسد و جای هیچ سوالی را بی پاسخ نمی گذارد.
وی با اشاره به اینکه برداشتن مشکل از دوش افراد موجب تغییر شخص یا منطقه می شود، ادامه داد: پنجم نصرت مالی است؛ روش دیگری برای یاری خدا، مانند ساخت مساجد، چاپ، کتاب و برنامه های تبیینی برای نسل جوان از مصادیق این نصرت است.
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی نصرت جان را یکی دیگر از راه های یاری خدا دانست و اضافه کرد: شهید سلیمانی نماد این نصرت است که همه راه های یاری حق تعالی را انجام داد و خدا هم او را به بالاترین جایگاه رساند.
وی گفت: امروز مسئولان باید با گفتار و رفتار خود مردم را علاقه مند به دین خدا کنند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی اظهار کرد: در نهج البلاغه کسی می گوید ما را یاری کنید که نیازی به شما ندارد؛ حواس‌مان باید باشد به خود مغرور نشویم که کسی از ما کمک خواسته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha