دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ گرامیداشت سالگرد سردارسلیمانی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه گفت: الگوی شهید سلیمانی الگوی موفقی است که پای کار اسلام و حفظ دین و تبلیغ و ترویج دین تا پای جان خالصانه می ایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مشاور مدیر حوزه های علمیه در مراسم سالگرد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی که امروز به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه دی ماه با انقلاب اسلامی، شهدا و قله های حوادث مهم انقلاب اسلامی یک رابطه پر رمز و رازی دارد، گفت: شهید سلیمانی برای نسل جوان دنیای اسلام و سایر ادیان و مذاهب و حتی جوانانی که اهل دین و مذهب خاصی نبودند، الگو شد.

وی با بیان اینکه جنبه های معنوی شهید سلیمانی، این شخصیت را تبدیل به یک الگو و اسوه تمام عیار برای نسل جوان کرد، گفت: جنبه های معنوی و اعتقادات خالص، پاک و زلال، همه زندگی این شهید بزرگ را پر کرده و ایشان یک مجموعه اخلاق و ادب شده است نسبت به پدر و مادر؛ و در وصیت نامه تاکید می کنند که خدایا همنشینی پدر و مادر را در آخرت نصیب من کن.

دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه عمق معرفت و شناخت، اساس شخصیت ایشان را تشکیل داده است، گفت: ایشان نظام مقدس جمهوری اسلامی را حرم معرفی کردند؛ و بیان این مطلب عمق معرفت و شجاعت می خواهد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم عمود خیمه جمهوری اسلامی ایران را ولایت مطرح کرده است، گفت: وی در وصیت نامه خود بسیار خدا را شکر می‌کند که مرا در زمانی قرار دادی که شخصیتی مثل امام که تالی تلو معصوم است، ظهور کند؛ درک این معنا جز با نورانیت باطن نمی‌شود.

وی گفت: تمام استکبار برای جمع کردن بساط اسلام و انقلاب اسلامی، در غرب آسیا، یک طراحی چندین ساله با ۷ تریلیون هزینه انجام داده است و این مرد، رو در روی دشمن ایستاده و تمام آن طراحی را خنثی کرده است؛ این قدرت خداوند متعال است و قدرت یک بشر و کشور و قاره نیست.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری، با اشاره به اینکه آرزوی شهید سلیمانی این بود که به دست شقی ترین دشمنان خداوند به شهادت برسد، گفت: اینکه سید حسن نصرالله اعلام کرد که حاج قاسم به دنبال قاتلش می گشت، حقیقتا اینطور بود.

وی گفت: ایشان ارتباط ویژه ای با حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند؛ منزل خودشان را به فاطمیه تبدیل می کنند؛ فرمانده ای در آن سطح جلوی در می نشست و خادمی می کرد؛ و همین باعث می شود که شهادتش در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قرار بگیرد.

مشاوره مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در جایگاه یک فرمانده نظامی که ۴۰ سال در عرصه نظامی شب و روز فعال بوده است، گفت: اوایل پیروزی انقلاب که جنگ بر ملت ما تحمیل شد، در حالی که شهید سلیمانی بسیجی ساده و گمنام بودند و سپاه تشکیلات چندانی نداشت و بسیج شکل نگرفته بود، عده ای از جوانان را در جلوی مسجد جامع کرمان آورد و برایشان سخنرانی کرد و به آنها اعلام کرد امروز روز عاشورا است و صحنه کربلا بپا است؛ جوانان را به سمت جبهه حرکت داد و آغازش از یک حرکت آتش به اختیاری بود و تا پایان عمرش بیش از ۴۰ سال در عرصه نظامی موفق ترین فرمانده ای بود که حداقل در این قرون اخیر تاریخ به یاد دارد.

وی در پایان به خوانش بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی در توصیه به علمای دین پرداخت و گفت: اگر حوزه علمیه موفق به تربیت طلبه الگوی حاج قاسم شود، کارش نتیجه بخش است و این الگو، الگوی موفقی است که پای کار اسلام و حفظ دین و تبلیغ و ترویج دین تا پای جان خالصانه می ایستد، اما اگر از این الگو عبور کردیم بدانیم ممکن است ثمره زحماتمان چیزی شود که جز خسارت نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha