شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که محبوبیت مرحوم طباطبایی نتیجه اخلاص، صفا و ساده زیستی بود، گفت: او از میان ما رفت اما همین اخلاص صادقانه، خاطراتش را ماندگار و خدماتش را جاودانه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در مراسم بزرگداشت استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی(ره) که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد با بیان این که رسالت انبیا رسالات الله، بوده و هویت اصلی روحانیت نیز مبلّغ بودن و انجام رسالت است، گفت: همه حوزویان در هر جایگاهی، رسالت اصلی خود را مبلّغ بودن می دانند و خداوند متعال پیامبران را در راه تبلیغ، حتی برابر مستکبران و طاغوت ها گسیل داشته است اما سخنی که بر زبان روحانی و مبلغ جاری می شود، باید لین باشد.

وی با بیان این که اگر کلام روحانی از روی شفقت و دلسوزی نباشد، نمی تواند اثرگذاری ایجاد کند، تصریح کرد: این جلسه به یاد مبلغ محبوب و ارزشمندی برپا شده که در عرصه اخلاق، برخوردار از یک شخصیت نمونه و الگویی بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که برخی از چهره های روحانی و مفاخر حوزه، برجستگی ها و ویژگی هایی دارند که برای دیگران می تواند به عنوان درس و الگو باشد، خاطر نشان کرد: مرحوم طباطبایی بعنوان مبلغ محبوب بود و خاطرات ایشان می تواند مورد استفاده همه مبلغان کشور و الگوی در عرصه تبلیغ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که مرحوم طباطبایی برای خدمت به زائر قناعت نداشت، در مسجد الحرام لحظه ای برای خدمت به زائران دریغ نمی کرد و حتی با غلبه خستگی آماده خدمت به زائران بود، عنوان کرد: مرحوم طباطبایی خود را در معرض سوالات زائران و وقف خدمت به آنان در هر زمان و هر مکان می داشت.

وی با بیان این که مرحوم طباطبایی اخلاص خاص داشت و به دنبال طرح و عنوان اسمش نبود، بیان کرد: این استاد اخلاق با اخلاص از بندگان، گره گشایی داشت و امیدواریم رضوان خدا نثار این شخصیت والامقام باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توکل را خصوصیت مرحوم طباطبایی دانست و گفت: به سبب همین توکل، مردم اعتماد ویژه ای پیدا کرده بودند؛ مرحوم طباطبایی محبوبیت ویژه ای میان مردم داشت و این محبوبیت در کلام امام صادق(ع) است فرمودند اگر عالم به علمش عمل کند آنچه می گوید محبوبیت ایجاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه ارتباط ویژه با طالبان علم را از دیگر ویژگی های ممتاز مرحوم طباطبایی دانست و با بیان این که وقت پایان یک جلسه، همه کنار او می نشستند و از فضائل وجودی اش بهره مند می شدند، خاطر نشان کرد: مرحوم طباطبایی در همه عرصه ها راهگشا بود و ارتباط او، همه را جذب سخنانش می کرد.

وی با بیان این که مرحوم طباطبایی تسلط ویژه ای به فتاوا و نظرات مراجع داشت، اظهار کرد: استاد اخلاق تسلط به معارف حج داشت، فرزندان خوبی را برای جامعه اسلام تربیت کرد و امیدواریم سیره او در جامعه جریان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که محبوبیت مرحوم طباطبایی نتیجه اخلاص، صفا و ساده زیستی بود، بیان کرد: او از میان ما رفت اما همین اخلاص صادقانه، خاطراتش را ماندگار و خدماتش را جاودانه کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha