یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی

حوزه/ مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حفظ شأن و حریم قدسی حرم مطهر را از وظایف خادمان این آستان مقدس برشمرد و گفت: خادمان حرم مطهر همواره چه در ورودی‌ها و چه در داخل حرم مطهر، نسبت به هرگونه رفتاری خلاف شأن حرم مطهر حساس بوده و نسبت به رفع آن تذکرات و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی اظهار کرد: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در روایات ما به عنوان حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی شده و حفظ حرمت و حریم این مکان مقدس از گذشته تاکنون در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام امری مسلم بوده و هست.

وی با بیان اینکه مردم متدین قم و علما و مراجع عظام تقلید همواره بر رعایت موازین شرعی در این شهر مقدس تأکید داشته و دارند، افزود: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان نگین شهر مقدس قم از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم برخوردار است؛ از این رو نسبت به آلودگی‌های ظاهری و معنوی آن حساسیت داشته و دارند.

مدیر حرم بانوی کرامت، تطهیر حرم مطهر از هر گونه آلودگی ظاهری و رفتارهای خلاف آداب زیارت را از وظایف خادمان این آستان مقدس برشمرد و گفت: خادمان حرم مطهر همواره چه در ورودی‌ها و چه در داخل حرم مطهر نسبت به حفظ حریم قدسی و ایجاد محیط امن معنوی برای زائرین اهتمام داشته و در صورت بروز منکری نسبت به رفع آن، تذکر و اقدام لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه حجاب از مسلمات دین مبین اسلام است و بی‌توجهی نسبت به حجاب در مکان مقدسی مانند حرم اهل بیت علیهم‌السلام پذیرفته نیست، خاطر نشان کرد: در این راستا خادمان این حرم مطهر علاوه بر تذکر نسبت به رعایت حجاب و پوشش کامل بانوان در ورودی‌ها، در داخل صحن‌ها و رواق‌ها نیز در صورت مشاهده بدحجابی تذکرات لازم را می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی ادامه داد: همچنین گروه‌هایی در قالب هادیان کریمه چه در قسمت بانوان و چه در قسمت‌های مشترک بانوان و آقایان با انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی مردم را تشویق به رعایت موازین شرعی از جمله حجاب می‌کنند.

وی حفظ حریم حرم مطهر بانوی کرامت را دغدغه اصلی خادمان این آستان مقدس دانست و گفت: حتی اگر چنانچه فردی با غرایض شخصی و یا سازمان‌یافته در گوشه‌ای از حرم مطهر و در لحظاتی محدود اقدام به هنجارشکنی و بی‌اعتنایی به طهارت این مکان مقدس کرد از نظر خادمان این آستان ملک پاسبان پذیرفته نیست و در صورت مشاهده اقدام لازم صورت خواهد گرفت و کسانی که خواسته یا ناخواسته در زنجیره انتشار چنین تصاویری قرار می‌گیرند عملا ترویج فساد و قبح‌زدایی از محرمات را دامن می‌زنند و اقدامی غیر شرعی را انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha