پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای(مدظله العالی) ارومیه با حجت الاسلام والمسلمین امجد اورموی

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه با روضه خوانی نمی‌توان اسلام را حفظ کرد، گفت: اسلام دو چیز را با خود به همه جا برده است علم و عمل، لذا اگر کوه علم هم باشیم منتها عمل، دانسته‌ها را تصدیق نکند شکست خورده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، حجت الاسلام مجد اورموی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر نص صریح قرآن «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ»، لازمه پیشرفت و کسب مراتب والای انسانی تفکر و کسب علم است، لذا طالب علم به صف انبیاء پیوسته و تداوم دهنده راه آنان است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ عالمان فقیری بودند که تالیفات مهمی از آنان به جا مانده است، تصریح کرد: دلیل درس خوان بودن عالمان فقیر ایمان آنها به مسیر عالمان بود، علم کمال بشریت است و عزت هر انسانی وابسته به علم اوست.

استاد حوزه با اشاره به اهمیت کسب علم، بیان کرد: عمر، سرمایه انسان است و به بهانه‌های واهی و بیهوده نباید این سرمایه را از دست داد، لذا توصیه حقیر این است که دروس حوزوی را با جدیت فرا گرفته و استمرار در آن را دنبال کنید، زیرا عدم استمرار، موجب تنبلی در بین طلاب شده و در نتیجه انسان را از علم فراری می‌دهد.

وی، ضعف روحی و عدم امیدواری را از موانع اصلی تحصیل برشمرد و گفت: دانشمندان می‌گویند در هر کسی نبوغی وجود دارد و کافی است تا انسان نبوغ خود را پیدا کند، اما آفت دستیابی به نبوغ، ناامیدی و دست کم گرفتن خود است.

حجت الاسلام اورموی با بیان اینکه با روضه خوانی نمی‌توان اسلام را حفظ کرد، گفت: اسلام دو چیز را با خود به همه جا برده است، علم و عمل و به بیان دیگر، صداقت، شعور و شعور سالاری، بنابراین اگر کوه علم هم باشیم، اما اگر عمل، دانسته‌ها را تصدیق نکند شکست خورده‌ایم و امروز دلیل مخالفت دشمن با ما ابر قدرت بودن ایران و شکست هیمنه پوشالی دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha