سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
پارلمان اروپا

حوزه/ براساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲منشور ملل متحد، مردود و فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی در سعدآباد با اشاره به موضوع سیاسی پارلمان اروپا و اقدام مداخله‌جویانه در تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» گفت: قطعنامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران می‌باشد.

وی ادامه داد: این اقدام فاقد وجاهت بین‌المللی است زیرا طبق قواعد مرسوم بین‌المللی نهاد نظامی یک کشور هیچگاه تحریم نمی‌شود. همچنین براساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲منشور ملل متحد، مردود و فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است.

امام جمعه سعدآباد درباره دلایل این اقدام خلاف حقوق بین‌الملل گفت: اروپا پس از جنگ اوکراین و طولانی شدن آن به فلاکت و بیچارگی و درماندگی افتاده است و اتحادیه اروپا عملا تبدیل به عمله بی‌اختیار آمریکا گردیده است. در واقع اروپا برای رهایی از مخمصه جنگ اوکراین درصدد بازکردن یک مسیر انحرافی برای نجات از سرزنش افکار عمومی خود می‌باشد.

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی افزود: اروپا در زمان دموکرات‌ها که ظاهر حقوق بشری می‌گیرند و نقش پلیس خوب را بازی می‌کند، اکنون نقش پلیس بد را برعهده گرفته است و می‌خواهد از طریق تشدید فشار، محاسبات مسئولان و مردم ایران را در مذاکرات برجام دچار تغییر کند.

وی ادامه داد: با شکست فاحش مثلث عبری - عربی - غربی در آشوب‌سازی و اغتشاش‌آفرینی، دشمنان ایران قوی اکنون برای تنفس مصنوعی دادن به مزدوران داخلی و خارجی خود می‌خواهند شعله التهاب و تنش را گرم نگاه دارند؛ اروپا و آمریکا درصددند جلوی تشکیل و تقویت یک اتحادیه ضد آمریکایی را توسط ایران، روسیه و چین و کشورهای مقاومت بگیرند فلذا بازوی قدرتمند نظامی ایران و محور مقاومت یعنی سپاه سرافراز انقلاب اسلامی را هدف قرار داده‌اند

امام جمعه سعدآباد گفت: با این گونه اقدامات نمایشی و تبلیغات روانی جنگ اقتصادی و التهاب بازار ارز و طلا را گرم نگاه دارند و جامعه ایران را در فضای ملتهب اقتصادی نگاه دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان عزت و قوت ایران انقلابی باید بدانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرزند راستین ملت ایران و حافظ انقلاب اسلامی و خاستگاه و محل تربیت صدها هزار نیروی مومن و پاکباخته در ایران اسلامی و الگوی هزاران هزار عنصر مقاوم و مومن در جهان اسلام است و در طول ۴۳سال گذشته به خوبی آموخته است که از دل تهدیدها چگونه فرصت‌های طلایی خلق کند. تحریم این نیروی بی‌بدیل، بیش از گذشته بر قوت و قدرت آن خواهد افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha