یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: باید باور داشته باشیم ما هرچه داریم از حوزه های علمیه است، طبق روایت اگر کسی یک نفر را بتواند به سوی خداوند هدایت کند، گویی دنیا را نجات داده است و این هدایتگری رسالت اصلی حوزویان و حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان و جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، با تبریک میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میر محمدی با نگاه وسیع خود در راس مرکز خدمات حوزه منشأ اقدامات متعدد و بسیار خوبی به نفع طلاب بود که امیدواریم تداوم یابد.

وی در ادامه به روایتی از امام محمد باقر (ع)مبنی بر اینکه «به خدا ما هیچ برگه برائتی برای رفتن به بهشت در هر صورت از جانب خداوند نداریم و هیچ نسبتی هم با خدای متعال نداشته جز آنکه عبد خداوند بوده و هیچ حجتی علیه خدا هم نداریم و اگر ما مقرب خداوند هستیم دلیلی جز اطلاعت نیست ، » اشاره و تصریح کرد: در ادامه روایت معصوم آمده «پس بدانید هرکسی از افراد طاعت خداوند را داشته باشد، ولایت مارا هم دارد و اگر گنه کار باشید از مسیر خداوند خارج شده، وای بر شما به اسم و لفظ مغرور نشوید و چیزی جز اطاعت خداوند انسان را رشد نمی دهد»

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بنابراین کسب رضایت خداوند و اهل بیت فقط در گرو اطاعت پروردگار عالم است و باید در این مسیر گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: باید باور داشته باشیم ما هرچه داریم از حوزه های علمیه است، طبق روایت اگر کسی یک نفر را بتواند به سوی خداوند هدایت کند، گویی دنیا را نجات داده است و این هدایتگری رسالت اصلی حوزویان و حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه در هر حالی باید شکر خداوند را به جا آورد و چه بسیار نعمت هایی که ما از شکر آن غافل هستیم، گفت: حضور در حوزه علمیه و طلبه شدن از آن جمله نعمت ها است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در توصیف ابعاد شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین باطنی، جانشین سابق مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلمین باطنی در طول ۱۵سال مسئولیت روز به روز پخته تر و کارآمدتر شدند و شخصیتی آرام، متین، با درایت و دلسوز برای طلاب بودند و قطعا معتقدیم که در سنگر جدید به عنوان مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان مثمر ثمر خواهد بود.

وی در ادامه به شخصیت والای علمی و مدیریتی حجت الاسلام والمسلمین خطاط به عنوان جانشین جدید مدیر حوزه علمیه اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه جانشین مدیریت بسیار حساس وخطیر است و امید داریم که چون گذشته خدمت همه جانبه به طلاب در راس اولویت ها باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha