شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم برای نام نویسی در آیین اعتکاف به مساجد محل سکونت خود و یا مراکز سازمان تبلیغات در شهرستانها مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج ، حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد (امروز چهارشنبه) با تبریک ایام الله ده پر فروغ فجر انقلاب اسلامی ایران و ماه پر فیض و پر برکت رجب گفت: ماه رَجَب یا رَجَب المُرَجَّب هفتمین ماه قمری است که همانند ماه شعبان و ماه رمضان از ماه‏های بسیار با فضیلت می‌باشد.

وی با بیان اینکه اعتکاف در ماه رجب از فضیلت بسیار زیادی برخوردار است. افزود: در ایام اعتکاف مسلمانان سه روز در مسجد مانده و به روزه، عبادت و راز و نیاز با خداوند می پردازند که این سنت اعتکاف هر ساله در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب به عنوان یکی از پربرکت‌ترین ماه‌های قمری سرآغاز یک حرکت معنوی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

حجت الاسلام موسوی نیا از دعوت مبلغان توانمند کشوری برای حضور در آیین اعتکاف مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: مساجد و مراکز سازمان تبلیغات اسلامی آماده نام نویسی از معتکفان است.

وی گفت: امکان اعتکاف نیابتی نیز در این استان امسال فراهم شده و افرادی که به هر دلیل توانایی شرکت در این مراسم معنوی را ندارند، می‌توانند هزینه اعتکاف یک یا چند نفر را تقبل کرده و به شکل نیابتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم خواست با توجه به فرا رسیدن مراسم اعتکاف یا ایام البیض برای نام نویسی در آیین اعتکاف به مساجد محل سکونت خود و یا مراکز سازمان تبلیغات در شهرستانها مراجعه کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مکان‌های برگزاری مراسم اعتکاف در این استان به شرح زیر است:

۱- یاسوج:
-مسجد صاحب الزمان (عج) -عمومی برادران-خیابان، ولی عصر(عج)

-مسجد حضرت ابوالفضل (ع) -نوجوانان پسر-گلستان 5

-مسجد امام حسین (ع) -عمومی برادران-معلم 4

-مسحد سیدالشهداء (ع) -عمومی خواهران-بلوار شهید سلیمانی روبه روی شاهد 2

-مسجد قبا دولت آباد-عمومی خواهران-بلوار قرنی

-مسجد امام صادق (ع) -نوجوانان پسر-بلوار قرنی

-مسجد امام حسن عسکری (ع) -نوجوانان دختر-ترمینال قدیم

-مسجد دانشگاه یاسوج-عمومی دانشجویان-زیرتل

-مسجد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج-دختران نوجوان-بعد از انتقال خون

۲- کهگیلویه:
مسجد امام رضا (ع) و نبی اکرم (ص) ویژه خواهران-دهدشت

مسجد صاحب الزمان (عج) - ویژه برادران -دهدشت

۳- سرفاریاب:

- مسجد امام حسین (ع) روستای دهنوی اسلام آباد

-مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر سرفاریاب

۴- پاتاوه:
-برادران در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر پاتاوه

-خواهران مسجد امام حسین شهر پاتاوه

۵- چرام:

-مسجد جامع چرام

-مسجد امام حسین (ع)

مسجد صاحب الزمان (عج)

مسجد امام علی (ع) چرام

-مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک چرام

-مسجد روستای شیخ حسن چرام

-مسجد روستای بردیان چرام

۶- قلعه ریئسی:

مسجد جامع بهمئی

۷-دنا:

مسجد جامع

مسجد عباس آباد

پایان خبر /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha