یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ صنقور

حوزه/ روحانی بحرینی و امام جمعه مسجد جامع امام صادق (ع) در شهرک الدراز گفت: آنچه وطن در مرحله کنونی به آن نیاز دارد، تلاش برای دوام امنیت و استقرار آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور روحانی بحرینی و امام جمعه مسجد جامع امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز گفت: آنچه وطن در مرحله کنونی به آن نیاز دارد، تلاش برای دوام امنیت و استقرار آن است.

وی اشاره کرد: وطن باید آغوشش را به روی تمامی فرزندانش باز کند و کشور از آثار حوادث و مصیبت های دهه گذشته عبور کند و این کار با آزادی زندانیان و بازگشت کسانی که مجبور به ترک وطن شدند و کسانی که تابعیت خود را از دست دادند و صدور مجوز فعالیت روزنامه و آزادی نقد سازنده امکان پذیر است.

خطیب جمعه الدراز تصریح کرد: آنچه کشور در این مرحله به آن نیاز دارد مراقبت از دین، هویت، ثابت ها، هنجارها و ارزش های آن است و اینکه انواع فساد از بین برود.

شیخ صنقور از طرف دیگر با بیان اینکه زلزله وحشتناک ترکیه و سوریه، جهان را در مقابل مسئولیت بزرگ انسانی قرار می دهد که نباید در این خصوص به معادلات سیاسی توجه داشت، افزود: مسائل انسانی نباید وارد بازی سیاست شود.

وی بیان داشت: تأخیر در ارائه کمک های مالی به مردم سوریه به بهانه محاصره سوریه، مایه شرمساری است و این گناه کسانی است که این کشور را محاصره کرده و کسانی که آن را بهانه کرده اند.

این روحانی بحرینی مسئولیت شرعی و اخلاقی در قبال کمک رسانی به سوریه را در درجه اول به عهده جهان اسلام دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha