شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آذین

حوزه / یک منتقد سینما گفت: آنچه در عمل مشاهده کردیم این بود که در فیلم‌های چهل‌ویکیمن جشنواره فیلم فجر توجه به موضوعات انقلابی شعاری بیش نیست.

جبار آذین، منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون رویکرد جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر به موضوعات انقلابی و دفاع مقدس اظهار کرد: طبق ادعای مدیران و مسئولان سینمایی در جشنواره امسال سعی شده بود موضوعات انقلابی و دفاع مقدسی به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد اما این ادعا تنها در حد حرف باقی ماند، چون با وجود اینکه تنوع موضوعی در آثار جشنواره وجود داشت اما نگاه به موضوعات آنچنان که باید با کیفیت نبود.


وی افزود: مدیران جشنواره ادعا کرده بودند در جشنواره امسال آثار سیاه و تلخ وجود نخواهد داشت و کلیت فیلم‌ها بر پایه امید انتخاب شده‌اند، اما با مشاهده چند کار متوجه می‌شویم که بازهم همان رویکرد ادامه داشته، زیرا کارهایی به نمایش درآمدند که در آنها هیچگونه نشانی از امید نبود.

این کارشناس سینما ادامه داد: حتی در برخی از آثار متاسفانه نوع تصویرگری از روابط مناسب نیز دیده می‌شد. برای نمونه روابط نامشروع و غیرمجاز در تولیدات سینمایی جشنواره وجود داشت. این امر نشان می‌دهد ما در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند بازسازی فرهنگی هستیم.


این کارشناس تصریح کرد: برای بازسازی فرهنگی نیز چند شرط نیاز است ابتدا اینکه برخی نهادهای فرسوده اصلاح شود همچنین مسئولان سینمایی به لحاظ دانش و سواد سینمایی دارای استانداردهای لازم باشد، به‌ویژه در زمینه برگزاری جشنواره حتماً باید از نیروهایی استفاده کرد که در این رابطه تخصص کافی را داشته باشند.


آذین در انتها تصریح کرد: آن چیزی که از جشنواره چهل‌ویکم دیدیم این بود که این رویداد سینمایی با استانداردهای لازم فاصله زیادی داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha