شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ جلسه هم اندیشی کارشناسان حوزوی نسبت به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

حوزه/ افتتاحیه دومین دوره آموزش مجازی حضوری معارف اسلامی باحضور ۷۰ نفر از مستبصرین در اردوگاه یاوران حضرت مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، افتتاحیه دومین دوره آموزش مجازی حضوری معارف اسلامی باحضور ۷۰نفر از مستبصرین در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) گفت: اگر بخواهید مبلغ مکتب اهل بیت(ع) باشید، باید به گونه ای زندگی کنید که مردم، عاشق شما باشند همانگونه که شما نیز دلباخته و عاشق اهل بیت(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه برای تاثیر گذاری بیشتر در این مسیر، لازم است هر چه می توانید بیشتر شبیه به اهل بیت(ع) شوید اظهار کرد: یک خصلت مهم اهل بیت اطهار(ع) این بود که عاشق خدا بودند و اهل راز و نیاز و این یک مطلب است که در این مسیر، هر چقدر بیشتر اطاعت پروردگار را انجام بدهید، بیشتر مورد اطاعت قرار خواهید گرفت.

دکتر عبادی نیز در ابتدای این مراسم در توضیح این دوره آموزشی گفت: مرکز فرهنگی ابوتراب با بیش از ده سال سابقه فعالیت، در راستای تقویت بنیه های علمی و معنوی شیعیان و نو شیعیان مناطق مرزی تشکیل شده که عمده ترین هدف این مرکز، تقویت پایه های اعتقادی و ایجاد بستر های مناسب در جهت تقویت بیشتر عزیزان ره یافته است.

وی با اشاره به خلأ وجود نیروهای توانمند تبلیغی و علمی در مناطق مرزی گفت: نگاه ما به شخص ره یافته یک نگاه نسلی است نه یک نگاه فردی زیرا از نظر ما یک فرد مستبصر، در واقع یک سرباز علمی و فرهنگی در منطقه خود است و باید آن قدر توانمندی داشته باشد که جواب گوی سوالات خانواده و اطرافیان باشد. از همین رو معاونت علمی مرکز فرهنگی ابوتراب، یک نظام آموزشی در سه مقطع طراحی کرده است که مقطع اول، مرحله مقدماتی است و در حال برگزاری است و کسانی که مرحله مقدماتی را تکمیل کنند، به دوره های تکمیلی و تخصصی راه می یابند و در انتها، کسانی که دوره های تکمیلی را بگذرانند، باید بتوانند جواب گوی سوالات علمی اعتقادی اطرافیان و خویشان خود باشند.

در ادامه دکتر مزاری رئیس مرکز فرهنگی ابوتراب با بیان اینکه مردم ایران همیشه مردمی دوستدار اهل بیت(ع) بوده اند گفت: شما نیز باید یک مبلغ باشید و نباید بگویید ما مستبصر هستیم و نمی شود بلکه ما همه باید ادامه دهنده راه اسلام باشیم.

وی افزود: شما عزیزان، راه سختی در پیش دارید و در این راه قطعا سرزنش هایی وجود دارد، اما نباید نا امید شد. در مورد شهید بهشتی نیز شایعات بسیاری وجود داشت که بعد از شهادتشان تازه معلوم شد چه شخص بزرگی بوده است و در باره روش این کار، اول باید خودتان مستحکم بشوید در اعتقادات و اخلاق، سپس خانواده خود و در ادامه این هدایت باید به تمام جامعه سرایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha