شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) باعث نجات بشر از ورطه جاهلیت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در مراسمی به مناسبت عید مبعث در بوشهر اظهار داشت: بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) باعث نجات بشر از ورطه جاهلیت شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مهمترین هدف بعثت پیامبر(ص) را تربیت و تکامل انسان‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: مبعث پیامبر گرامی خدا در هدایت، پیشرفت و تکامل بشریت اهمیت و تأثیر زیادی داشته است.

امام جمعه چغادک با اشاره به مناسبت مبعث در کلام امام راحل گفت: روز بعثت رسول اکرم(ص) به تعبیر امام خمینی رحمةالله علیه در سرتاسر تاریخ، مِنَ الأزَلِ الَی الأبَد روزی شریف‌تر از آن نیست و حادثه‌ای بزرگ‌تر از آن اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام خدری گفت: نعمت بعثت آنقدر بزرگ و سنگین و مهم است که قرآن از آن به «منّت» تعبیر فرموده است: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) را تربیت انسان‌ها و تزکیه نفوس و به تعبیری انسان سازی است عنوان کرد و افزود: پیامبری که به تعبیر قرآن از جنس مردم و از بین مردم برای نجات بشر از هنجارهای جاهلی و برای تربیت انسان و تزکیه نفوس انتخاب شد.

حجت‌الاسلام خدری گفت: پیامبر اکرم(ص) برای نجات دختران از فرهنگ منحطی که معتقد به زنده به گور کردن دختر بود، برای نجات زن از تحقیر جامعه جاهلی، برای آزادی بشر از قید و بندهای خرافی و از ستم طاغوت ها و در یک کلمه «برای نجات انسان» مبعوث شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha