یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور گفت: کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن اولویت دولت است و رفع بیکاری و توسعه اشتغال در تمام حوزه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با مردم بوشهر، با بیان اینکه امنیت ما مدیون شهدا و هدایت‌های امام و رهبری و ایثارگری جانبازان و اخلاص مردم است، اظهار داشت: امروز امنیت خود را مدیون شهادت‌ها و رشادت‌های مردان و زنان این مرز و بوم هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت و انسجام خوبی بین اقوام و مذاهب وجود دارد، گفت: دشمن نمی‌خواهد مردم ایران آزاد و مستقل زندگی کنند.

وی افزود: دشمن همواره به دنبال توقف پیشرفت ایران اسلامی بوده و هست و با تحریم و تهدیدهای بسیار به دنبال آن است که حرکت مردم ایران متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی یادآور شد: دشمن در جنگ ترکیبی ماه‌های اخیر، تصور می‌کرد با اغتشاش و آشوب می‌تواند حرکت مردم را متوقف کند ولی در این حوزه اشتباه محاسباتی کرد.

وی عنوان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا تولید در کشور متوقف و نوسانات ارزی ایجاد کنند.

رئیس جمهور با اشاره به ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ با ابزار و امکانات داخلی توسط مهندسان کشور، خاطرنشان کرد: مردم ما، این صنعت بزرگ را راه اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید در کشور به پنج درصد رسیده است، اضافه کرد: این موفقیت‌ها با وجود تلاش دشمن برای توقف آن به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: دشمن با انتظارات تورمی و ایجاد التهاب در بازار دنبال بی ثباتی است و با دروغ پردازی در رسانه‌های خود دنبال ایجاد اغتشاش و اختلال در کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی کشور نگران کننده نیست، ادامه داد: مردم در اغتشاشات ارزی هم دشمن را شکست می‌دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: رشد اقتصادی کشور بالاتر از سه درصد است و رشد تولید و سرمایه گذاری نیز در کشور بالا است.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای ناامیدی مردم، اظهار کرد: طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب، امروز ایجاد امید و امید آفرینی در جامعه مهمترین نکته است و هرکس دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه باشد، در مسیر راهبرد دشمن حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ابراز کرد: کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن اولویت دولت است و رفع بیکاری و توسعه اشتغال در تمام حوزه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه دریا و کشاورزی، یادآور شد: بیکاری در استان بوشهر پذیرفته نیست و دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، در هیچ خانه‌ای بیکار نداشته باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: پرورش میگو با تلاش جوانان استان بوشهر توسعه می‌یابد که در این راستا، هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ساحلی برای آبزی پروری واگذار می‌شود.

وی مسئله آب را از دغدغه‌های اصلی مردم استان بوشهر دانست و گفت: با ایجاد تاسیسات آب شیرین کن این مشکل حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم استان بوشهر، موضوع مسکن است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و زمین مورد نیاز نیز تأمین شده است.

وی اظهار کرد: صنایع نفت از ذخایر این منطقه بهره برداری می‌کنند و باید با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و پرداخت این سهم در قبال این مردم، به توسعه این استان کمک کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها باید از سود خود برای رفع مشکلات این استان هزینه کنند که این مطالبه با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به ولایتمداری و مقاومت مردم استان بوشهر در طول تاریخ، عنوان کرد: رفع مشکلات استان بوشهر قطعی و حتمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha