چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام محمد علی حیدری

حوزه/ معاون آموزش موسسه تخصصی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری که بر اساس آن رهبری و هدایتگری امت اسلامی را انجام می‌دهند متخذ از آیات قرآن کریم است.

حجت الاسلام محمد علی حیدری معاون آموزش موسسه تخصصی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، با اشاره به برگزاری کرسی علمی ترویجی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این کرسی علمی ترویجی در واقع اولین پیش نشست علمی در راستای کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای است که در حوزه علمیه استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره بین المللی سال آینده به میزبانی مجتمع عالی قرآن و حدیث قم برگزار و حوزه‌های علمیه، نهادهای حوزوی و دانشگاهی در آن حضور فعال خواهند داشت.

حجت الاسلام حیدری، با بیان این‌که مرسوم است فراخوان آثار در کنگره‌های بین المللی از یک سال قبل از برگزاری اعلام و آغاز شود، گفت: تا زمان برگزاری نشست اصلی کنگره، نشست‌های مقدماتی به عنوان پیش نشست با محوریت آثار، اهداف و موضوعات و نظام مسائل پیشنهاده شده برگزار می‌شود که سبب گسترش این اندیشه‌ها خواهد شد.

معاون آموزش موسسه تخصصی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه ارسال چکیده آثار تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ و ارسال اصل آثار نیز تا اردیبهشت‌ماه سال آینده تمدید شده، حوزه علمیه خوزستان این فرصت را بستری مناسب برای ورود به این مسئله و برگزاری پیش نشست‌ها دیده است.

وی افزود: از جمله فواید برگزاری این پیش نشست‌های علمی تشویق طلاب و فضلای حوزه علمیه استان خوزستان به حضور در کنگره و ارائه آثار و مقالات از سوی آنها به دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حیدری، اظهار کرد: بناست برای کسانی که در نشست‌ها و کرسی‌های علمی ترویجی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای شرکت می‌کنند اعم از ارائه کننده، ناقد، دبیر و شرکت کنندگان علاوه بر استفاده‌های معنوی و علمی، گواهی‌های معتبر صادر شود که در سوابق و رزومه علمی آن‌ها نیز لحاظ خواهد شد، چرا که این پیش نشست‌ها مجوز علمی داشته و دارای رتبه علمی هستند و کرسی علمی ترویجی به حساب می‌آیند.

وی موضوع این کنگره بین المللی را "مبانی و اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری" معرفی کرد و ادامه داد: این کنگره فرصت مناسبی برای تشویق طلاب و دانشجویان و جامعه علمی کشور به تحقیق و تعمیق در اندیشه‌های قرآنی رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

معاون آموزش موسسه تخصصی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: منظومه فکری مقام معظم رهبری که بر اساس آن رهبری و هدایتگری امت اسلامی را انجام می‌دهند، متخذ از آیات نورانی قرآن کریم است و ایشان در تمام این سال‌ها بیانات خود را به آیات قرآن کریم ارجاع داده و خود دارای تفسیر قرآن کریم به صورت موضوعی بوده و برخی سور مبارکه قرآن را نیز مستقلاً تفسیر نموده‌اند که مطالعه، تحلیل و تعمیق این مجموعه گرانبها و پژوهش در آن، مقدمه‌ای برای آشنایی بیشتر با افکار رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha