پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مدیر حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با بیان اینکه برای رفع نگرانی مبنی بر کاهش نیروی کارآمد در حوزه‌ها باید ارکان حوزه‌ها را نگه داشت، گفت: مدیران مدارس، معاونان و کارکنان مدارس و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، سه رکنی هستند که باید حمایت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد، که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سالن اجلاس امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی، اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که در مدارس آموزش و پرورش مشاهده شده، حضور نیروهای مؤمن، کارآمد و ماهر و با تهذیب و تقوا در مدارس ضروری است.

وی با بیان اینکه برای رفع نگرانی مبنی بر کاهش نیروی کارآمد در حوزه‌ها باید ارکان حوزه‌ها را نگه داشت، گفت: مدیران مدارس، معاونان و کارکنان مدارس و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، سه رکنی هستند که باید حمایت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با بیان اینکه خروجی‌های حوزه به اندازه ورودی آن حائز اهمیت است، تأکید کرد: مزایا و امکانات حوزه‌های علمیه و آینده این مدارس را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به نیاز حوزه‌های علمیه به رشته‌های متنوع و مفید، خاطرنشان کرد: در تدریس رشته‌های مختلف باید به نیاز هر شهرستان توجه نشان داد و در اسرع وقت نیازها رفع شود و لازم است تا بیش از تمرکز بر کمبودها و نواقص، بر داشته‌ها تکیه کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، افزود: دروس و رشته‌ها باید به صورت شناور برگزار شود و رشته‌های متنوعی همچون مشاوره، تفسیر، احکام، ادبیات عرب، فقه و اصول و کلام تدریس شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه، یادآور شد: در این شورا پنج عضو حقوقی حضور دارند که متشکل از مدیر حوزه علمیه خواهران و برادران، رئیس هیئت امنای جامعة الزهرا(س)، مدیر جامعة الزهرا(س)، عضو شورای عالی و دارای شش عضو حقیقی است و حداقل چهار نفر از این تعداد باید از خواهران باشند که هم اکنون پنج عضو از اعضای این شورا از خواهران هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha