شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر| گل آرایی ضریح حرم حضرت معصومه(س) در آستانه نوروز

حوزه/ محافل معارفی شب‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در هفته جاری با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین سعیدی آریا، فرحزاد، حسینی، مؤمنی و رفیعی برگزار می‌شود و قرائت دعای ابوحمزه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ضیایی پایان بخش برنامه‌های این هفته حرم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم حرم مطهر از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ با ویژه برنامه‌های مختلف از جمله آیین تحویل سال دنبال می‌شود.

در هفته جاری مراسم نیایش صبحگاهی از شنبه تا چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی اصغر ظهیری و پنجشنبه سوم فروردین‌ماه با قرائت دعای عهد و جمعه نیز با قرائت دعای ندبه توسط حجت‌الاسلام ناصر شهیدی دنبال می‌شود.

مراسم قبل از نماز ظهر و عصر نیز از شنبه تا چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد برگزار می‌شود و به ترتیب سید علی حسینی تبار، سید مهدی موسوی، مهدی نجفی، ابوالفضل ناظم و محمود ابرنجین در این مراسم مداحی می‌کنند، پنجشنبه و جمعه همزمان با سوم و چهارم فروردین‌ماه نیز در این مراسم حجت‌الاسلام حسین وحیدپور به ایراد سخن خواهد پرداخت.

شنبه تا دوشنبه نیز بعد از نماز ظهر و عصر حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی برای زائران حرم به ایراد سخن می‌پردازد و سه شنبه و چهارشنبه در این زمان حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی و همچنین پنجشنبه و جمعه نیز در این زمان حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنران حرم خواهد بود.

مراسم قبل از نماز مغرب و عشاء در یکشنبه با مداحی ناصر آبیار و سخنرانی حجت‌الاسلام آغوی، دوشنبه با مداحی مهدی حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسن صدر، سه شنبه با مداحی حسن گلخطمی و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی عباسی، چهارشنبه با مداحی مجید دلشاد و سخنرانی مهدی عباسی، پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محسن سعیدی و جمعه نیز با محوریت قرائت زیارت آل یاسین با نوای مجید طیبی و سخنرانی حجت‌الاسلام سید محسن سعیدی دنبال می‌شود.

در مراسم شب‌های حرم از شنبه تا چهارشنبه به ترتیب حجج اسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا، حبیب الله فرحزاد، سید میرهاشم حسینی، سید حسین مؤمنی و ناصر رفیعی سخنرانی می‌کنند و محفل پنجشنبه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و قرائت دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید بهاءالدین ضیایی برگزار می‌شود.

همچنین سخنران مراسم قرائت دعای ابوحمزه که جمعه شب در حرم قم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی خواهد بود و در این شب باز هم قرائت دعا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید بهاءالدین ضیایی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، زیارت جامعه کبیره نیز در هفته جاری پنجشنبه ساعت ۲۱ با نوای حجت‌الاسلام ناصر شهیدی در حرم کریمه اهل‌بیت(س) قرائت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha