یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
علمای شوط

حوزه/ در نشست علما و مبلغین تشیع و تسنن شهرستان شوط با عنوان «رهیافت جهاد تبیین» بر ضرورت توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد ماکو به حوزه فرهنگ تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا جباری شامگاه چهارشنبه در نشست علما و مبلغین تشیع و تسنن که با عنوان «رهیافت جهاد تبیین» در شهرستان شوط برگزار شد، با تأکید بر اینکه مبلغین در صف اول جهاد تبیین نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: از رسالت‌ روحانیون، تبیین حقایق مبانی فکری، ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلام حقیقی و آرمان‌های انقلاب در جامعه است.

امام جمعه شوط با تأکید بر لزوم پژوهش محور بودن فعالیت های تبلیغی روحانیون، اضافه کرد: روحانیت ظرفیت بزرگی برای ارتقاء فرهنگ جامعه است و باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد ماکو به مقوله فرهنگ شد.

در ادامه این جلسه حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به این که مهار تورم بدون رشد تولید امکان پذیر نیست، گفت: نقش علما و روحانیت شیعه و سنی در جهاد تبیین بخصوص در ارتقای فرهنگ جامعه برای مهار تورم و توسعه منطقه با رشد تولید، بی بدیل است.

وی افزود: فرصت های خوب سرمایه گذاری در منطقه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به صورت متوازن در شهرستان های منطقه آزاد تجاری ماکو آماده شده و پیگیر رفع مشکلات زیرساختی تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مشکل گرانی مسکن را از جمله مشکلات مهم منطقه آزاد ماکو برشمرد و خاطرنشان کرد: برای رشد تولید باید مشکل مسکن و هزینه های بالای آن در منطقه با همت مسئولین و تبلیغ و فرهنگ سازی توسط روحانیون در جامعه حل شود.

گروسی رفع مشکل اقتصادی منطقه را در گرو ارتقاء فرهنگی از جمله فرهنگ کار و اشتغال توصیف کرد و ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب فرهنگ کار باید در سطح جامعه نهادینه شود.

وی زنجیره تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره را رویکردی برای رشد اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: تمامی آحاد مردم در هر جایگاهی باید کار کنند و فرهنگ پشت میز نشینی باید اصلاح شود.

محمدعلی پور نماینده مردم ماکو،‌ شوط،‌ پلدشت و چالدران نیز در این جلسه، نا امیدکردن و ایجاد اختلاف در جامعه را از جمله برنامه های دشمن برشمرد و گفت:‌دشمنان از هیچ توطئه ای نتوانستند نتیجه بگیرند، لذا آخرین توطئه آنان ایجاد اختلاف مذهبی و قومیتی است که نمونه آن را در جریانات سیستان و بلوچستان مشاهده کردید.

نماینده مردم ماکو،‌ شوط،‌ پلدشت و چالدران با بیان اینکه خوشبختانه از بدو انقلاب در منطقه آزاد ماکو شاهد تعامل و وحدت بین قومیت ها و مذاهب هستیم افزود: تعامل بین مسئولین منطقه آزاد ماکو نیز خوب است و اجازه نخواهیم داد این وحدت و همدلی بین مسئولین از بین برود.

وی از عزم سه قوه و تعامل و همکاری شان برای تحقق مهار تورم و رشد تولید خبر داد و افزود: بودجه ۱۴۰۲ با رویکرد مهار تورم و حمایت از تولید بالاخص با تدوین برنامه های کاربردی در جهت رفع مشکل کسری بودجه تصویب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز نماد وحدت بین علمای اهل تسنن و تشیع است و با همین اتحاد در تحقق شعار امسال همه باهم همدل خواهیم بود.

در این جلسه از روحانیون و مبلغین فعال شیعه و سنی تجلیل شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha