چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر:گردهمایی مبلغان دینی ،ائمه جماعات و روحانیون شهرستان آران وبیدگل

حوزه / امام جمعه کاشان، ترویج دین اسلام را از وظایف اصلی امامان جماعات مساجد دانست و با بیان اینکه روحانیون مبلغان دینی و وارثان پیامبراکرم (ص) هستند، گفت: امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، گردهمایی مبلغان دینی، ائمه جماعات و روحانیون شهرستان آران و بیدگل روز گذشته همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ترویج دین اسلام را از وظایف اصلی امامان جماعات مساجد دانست و با بیان اینکه روحانیون مبلغان دینی و وارثان پیامبراکرم (ص) هستند، گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) مردم را به سوی خدا دعوت می‌کردند، مبلغان دینی نیز با برخورداری از تقوای الهی، باید در ترویج دین اسلام تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه براساس دیدگاه امام راحل، امام جماعت باید عدالت را رعایت نماید، یادآور شد: امام جماعت، علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود، باید امام داعی الی الله و حضور قلب مردم نیز باشد و در نماز جماعت حواسش بیش از باقی مردم باشد و یکی از دوازده امام معصوم را ناظر نماز خود قرار دهد.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: امام جماعت، علاوه بر مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست، به عنوان دشمن بیرون، باید دشمن درون نیز باشد.

وی با بیان اینکه، امام جماعت مسجد باید امام امر به معروف و نهی از منکر باشد، خاطرنشان کرد: امام جماعت با تبیین مبانی دینی، تذکر لسانی و دعوت به خیر، باید مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کند.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، به نقش مبلغان دینی، ائمه جماعات و روحانیون و جایگاه اجتماعی این قشر تاثیرگذار در مقطع فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آیات قرآن تمامی کارها و دعوت‌هایمان باید برای قربه الی الله باشد، ضمن اینکه فلسفه نماز خواندن را نیز باید برای عموم جامعه تبیین کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه ائمه جماعات برای جذب جوانان به حوزه علمیه و مسجد برنامه‌ریزی کنند، گفت: برای تشویق و ترغیب جوانان به تحصیل در حوزه‌های علمیه، شخصیت‌های علمی و برتر حوزه مانند شهید مطهری‌ها به نسل جوان معرفی شوند.

حجت الاسلام مجیدی تبار رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هم با تأکید بر اینکه باید طلاب به صورت میدانی کار کنند، یادآور شد: یک امام جماعت، باید امام محله باشد و در واقع مسجد، مسجد صدر اسلام شود، تا همه اقشار محله اعم از جوان و نوجوان برای حضور در مسجد تشویق و ترغیب شوند.

در ادامه، شرکت کنندگان در این گردهمایی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مساجد، راه‌های جذب، تشویق و ترغیب جوانان به مسجد و ورود به حوزه‌های علمیه را مطرح کردند.

انتهای پیام. /

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

 امامان جماعات مساجد، امامان دین مردم هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha